شناسهٔ خبر: 44556418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

شهروندان قزوینی یلدای امسال را مجازی تجربه کنند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: شهروندان قزوینی به منظور کاهش زنجیره ابتلای ویروس کرونا یلدای امسال را به صورت مجازی تجربه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه علت اصلی موج سوم کرونا تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است، گفت: شهروندان به خاطر حفظ سلامتی خود و عزیزانشان یلدای امسال را همانند دیگر مراسم‌ها به صورت مجازی برگزار کنند.
او با بیان اینکه طبق مشاهدات و بررسی‌های صورت گرفته، افراد در منازل و دورهمی‌های خانوادگی از ماسک استفاده نمی‌کنند، اظهار کرد:  اگر شب یلدا کنترل نشود با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا مواجه می شویم.
بیدخام تاکید کرد: ضروری است دانشگاه علوم پزشکی برای شب یلدا دستورالعمل‌های یلدایی را تهیه کند و در اختیار شهروندان قرار دهد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: برای ایجاد نشاط میان خانواده‌ها، صدا و سیما با همکاری گروه‌های هنری تهیه و پخش برنامه‌های جذاب و متنوع ویژه را در اولویت شبکه‌ استانی قرار دهند.
او گفت: محدودیت‌های اعمال شده در هفته‌های اخیر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب کنترل بیماری شد ولی این وضعیت  شکننده است و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شاهد اوج گیری این بیماری هستیم.
بیدخام به مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در راستای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: از زمانی که بحث کرونا در استان جدی شد،  به همه تشکل‌های مردم نهاد در استان فراخوانی با مضمون جلب همراهی و حمایت آنها در امور پیشگیرانه و مقابله با کرونا ارسال شد که لازم است سمن‌ها با مشارکت جدی و  برنامه‌ریزی های گسترده در ارائه خدمات به شهروندان وارد عمل شوند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآورشد: اطلاع رسانی درخصوص راه‌های پیشگیری و ارتقای خودمراقبتی، کمک‌های مومنانه، تشکیل تیم بازرسی ‌و نظارت جهت گشت سلامت، خرید مایحتاج مبتلایان به کرونا و تحویل درب منزل، حضور در منزل خانواده‌های داغدار برای عرض تسلیت و راهنمایی کردن برگزاری مراسم‌های مجازی از عمده مسائلی است که برعهده سازمان‌های مردم نهاد قرار دارد.

46

برچسب‌ها:

نظر شما