شناسهٔ خبر: 44555726 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

زرین‌آمیزی در گفتگو با دانشجو:

حدود ۷۰۰۰ داوطلب برای پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه‌ها ثبت‌نام کردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون ۶۹۳۶ داوطلب برای شرکت در دوره بدون کنکور (براساس سوابق تحصیلی) کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها ثبت‌نام کردند.

صاحب‌خبر -

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی از ظهر دیروز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه در سایت سازمان سنجش آغاز شده است و تا روز یکشنبه مورخ ۹۹/۰۹/۳۰ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود، گفت: تاکنون ۶۹۳۶ داوطلب برای شرکت در این دوره بدون آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

زرین‌آمیزی با اشاره به نوع پذیرش بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی اظهار داشت: منظور از سوابق تحصیلی، معدل تراز شده مقطع کارشناسی و برای متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته براساس تراز میانگین معدل مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس است و متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (براساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند در یک رشته امتحانی متقاضی ثبت‌نام شوند و حداکثر تا ۴۰ (چهل) کد رشته محل (طبق ضوابط از رشته‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته) را به ترتیب علاقه مندی در فرم انتخاب رشته درج کنند.

نظر شما