شناسهٔ خبر: 44537428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توقیف محموله مرغ‌ها تا کشف کلاهبرداری در تهران

تهران- ایرنا- فرمانده یگان امداد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف ۶۰۰ کیلو مرغ کشتار شده خارج از شبکه توزیع در جنوب تهران خبر داد و گفت: یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، سرهنگ دلاور القاصی مهر روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: ۲۴ آذرماه ماموران گشت انتظامی یگان امداد پلیس تهران حین گشت‌زنی در محدوده خیابان بعثت به یک دستگاه خودرو سواری سمند مشکوک و دستور توقیف آن را می دهند.

وی بیان داشت: در بررسی های بیشتر از داخل خودرو ۶۰۰ کیلو مرغ کشتار خارج از شبکه توزیع کشف و راننده خودرو به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

فرمانده یگان امداد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده ای تشکیل و متهم پس از تحقیقات اولیه به پلیس پیشگیری معرفی شد، افزود:  پلیس در صورت مشاهده محموله های دام و طیور فاقد مجوز آنها را توقیف و به مراجع قضائی معرفی خواهد کرد.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران به کلیه مرغ داران و دامداران توصیه کرد: برای هرگونه جابجایی دام و طیور و محصولات مربوط، حتماً از قبل مجوزهای لازم از جمله مجوزهای بهداشتی و دامپزشکی را اخذ کنند.

القاصی مهر از شهروندان خواست: در صورت مشاهده اینگونه تخلفات، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۵ فقره کلاهبرداری

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی از دستگیری کلاهبرداری با کشف ۱۵ فقره کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم با ارسال رسیدهای جعلی بانکی از مال باختگان کلاهبرداری می کرد.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال در این باره گفت: ۱۸ آبان ماه پرونده ای با موضوع کلاهبرداری با شکایت یکی از شهروندان در دادسرای ناحیه ۶ تهران تشکیل و با دستور بازپرس پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان کرد: شاکی اظهارکرد، ۱۴ آبان ماه از طریق فضای مجازی آگهی فروش یک دستگاه تلفن همراه آیفون به ارزش ۱۰ میلیون تومان را درج کردم که پس از انتشار آگهی شخصی تماس گرفت و خود را به عنوان خریدار معرفی کرد و برای پرداخت مبلغ گوشی، شماره کارت بانکی ام را درخواست و من نیز از طریق پیام رسان واتس آپ عکس کارتم را برایش ارسال کردم.

 دستخال ابراز داشت: با جمع بندی تحقیقات و برملا شدن هویت کلاهبردار دستور دستگیری متهم از مرجع قضائی اخذ و با انجام تحقیقات گسترده و تعقیب و مراقبت در محل و حصول اطمینال از حضور کامیار در منزلش واقع در خیابان پیروزی اکیپی از کارآگاهان این پایگاه طی عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری او می شوند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: کامیار در ابتدا با کتمان هویت واقعی خود سعی در گمراه کردن مسیر تحقیقات را داشت که در نهایت پس از مواجه شدن با ادله متقن پلیس به جرم کلاهبرداری معترف و به ۱۵ فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد مشابه اعتراف کرد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه با اعتراف صریح کامیار به بزه انتسابی و قبول کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: تا کنون تعداد ۱۰ تن از مال باختگان متهم را شناسایی کرده اند.

کشف کالای قاچاق در تهران

فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت از کشف کالای قاچاق در یک دستگاه خودرو سواری زانتیا به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در تهران گفت: متهم برای تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس پیشگیری تهران  شد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر در این باره داشت: روز گذشته با کنترل تردد خودروهای عبوری در سطح شهر تهران، ماموران گشت انتظامی یگان امداد پایتخت موفق شدند یک دستگاه خودروی  زانتیا حمل بار کالای قاچاق را در محدوده خانی آباد  شناسایی و در یک عملیات پلیسی خودرو را  توقیف کنند.

وی با اشاره به دستگیری راننده این خودرو، افزود: در بازرسی های انجام شده ۱۸عدد پمپ آب، ۱۰جعبه آچار، ۲۰ دستگاه سنگ فرز، ۲۰ دستگاه دریل شارژی و غیره  از داخل این خودرو  که فاقد فاکتور و برگه گمرکی بودند، کشف شد.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران با اشاره به اعتراف راننده خودرو مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

انهدام باند سارقان مغازه عکاسی

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ تن از اعضای باند سه نفره سارقان مغازه عکاسی به ارزش ۴۰۰میلیون تومان خبر داد و گفت: دستگیری عضو سوم باند و مالخر اموال سرقتی در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان در این باره اظهار کرد: ششم مهرماه پرونده ای با موضوع سرقت از یک مغازه عکاسی در کلانتری ۱۵۶ افسریه تشکیل شد و با دستور قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان داشت: از شاکی ابراز داشت، سوم مهرماه منزل خود را ترک و پس از مراجعه متوجه شدم کلید وارد قفل نمی شود و درب مغازه که به منزل نیز راه داشت،   خواستم وارد منزل شوم که متوجه شدم سارق یا سارقان با ورود به مغازه و منزل، مقادیری اموال شامل طلا، نقره، ساعت مچی و لوازم عکاسی در مجموع به ارزش تقریبی ۴۰۰میلیون تومان سرقت کرده اند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: کارآگاهان برای بررسی صحنه جرم و انجام تحقیقات میدانی عازم محل وقوع حادثه شدند و در بررسی های اولیه، مشخص شد سارق کاملا به محیط آشنا بوده و پس از اطمینان از نبود شاکی در محل و در فرصتی مناسب از طریق بالا رفتن از دیوار مغازه،   از طریق نورگیر پشت بام وارد ساختمان شده و مرتکب سرقت شده است.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان در ادامه پی جویی با تحقیقات محلی ۲ متهم را دستگیر کردند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی گفت: مقداری از اموال سرقتی از مخفیگاه سارقان کشف و متهمان اظهار داستند تعدادی از اموال مسروقه را به مالخری فروخته اند که دستگیری متهم سوم پرونده و مالخر اموال مسروقه در دستور کار قرار دارد.

دستگیری گردنبند قاپ حرفه ای

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری گردنبند قاپ حرفه ای خبر داد و گفت: ۱۵۰ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال اظهار کرد: با وقوع چند فقره گردنبند قاپی در حوزه استحفاظی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تجمیع پرونده های مشابه مشخص شد، سرقت ها توسط یک موتورسوار انجام می شود، بیان داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی سر نخی از حضور  یکی از مجرمان حرفه ای به نام سهیل که به دفعات روانه زندان شده بود، به دست آمد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی، مخفیگاه سهیل در شهرستان شهریار شناسایی و با هماهنگی های قضائی تیمی از کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی به شهرستان شهریار اعزام و موفق شدند متهم  را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی های پلیسی، مدعی بود هیچ جرمی را مرتکب نشده و خارج از کشور حضور داشته  و به تازگی به ایران بازگشته است، اضافه کرد: با استعلام از اداره مربوط مشخص شد اظهارات متهم کذب بوده و متهم با این اظهارات سعی در انحراف تحقیقات پلیسی داشته است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: متهم در ادامه تحقیقات تکمیلی  به ۱۵۰ فقره گردنبندقاپی معترف و تاکنون کلیه مال باختگان پرونده شناسایی شده اند.

دستخال ابراز داشت: با توجه به پرونده های  مشابه در پایگاه های دوم و چهارم پلیس آگاهی تهران  متهم با قرار صادره برای  شناسایی سایر شاکیان در اختیار این دو پایگاه قرار گرفت.

نظر شما