شناسهٔ خبر: 44537391 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر دفاع ترکیه تحریم‌های آمریکا را محکوم کرد

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه کشورش، به اتحاد بین آنکارا-واشنگتن آسیب زده، گفت تدابیر لازم برای مقابله با تهدیدات علیه ترکیه را اتخاذ می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (سه‌شنبه) به تحریم این کشور توسط ایالات متحده به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی روسی «اس-۴۰۰» واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آکار طی بیانیه‌ای ضمن انتقاد از متوسل شدن آمریکا به قانون «کاتسا» برای تحریم ترکیه، گفت: «مشخص است که تحریم‌ها بر یک عضو ناتو، نه تنها به روح این ائتلاف آسیب می‌زند بلکه اعتماد بین متحدان را نیز تضعیف می‌کند».

وی سپس با محکوم کردن این تحریم‌ها، اظهار داشت: «با توجه به تهدیدات موشکی و هوایی جدی، تمام اقدامات و تدابیر لازم برای امنیت کشورمان و ۸۳ میلیون شهروند خود را اتخاذ کرده‌ایم».

بر این اساس، وزیر دفاع ترکیه همچنین درباره تحریم‌های آمریکا افزود: «این تصمیم با واقعیت‌های سیاسی و نظامی همخوانی ندارد و ارزش‌های اتحاد [ترکیه] با آمریکا را لرزانده است».

وزارت خزانه ‌داری آمریکا شامگاه دوشنبه (‌به وقت تهران) از تحریم رئیس صنایع دفاعی  ترکیه خبر داد. منابع خبری گزارش دادند که وزارت خزانه‌داری آمریکا صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس آن را  تحریم کرده است. (جزئیات بیشتر)

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در این زمینه اعلام کرد، ترکیه به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون‌ اکسپورت» و خرید سامانه اس-۴۰۰ تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفت.

از سوی دیگر، سران اتحادیه اروپا به ترکیه شدیداََ هشدار دادند در صورتی که دست از «حفاری‌های غیرقانونی» در شرق مدیترانه برندارد، با تحریم‌های سختی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما