شناسهٔ خبر: 44529625 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امیر کویت: چالش‌های سختی پیش رو است/ نخست وزیر: امیدواریم روابط کشورهای عربی به حالت طبیعی باز گردد

امیر کویت در سخنانی در جلسه افتتاح مجلس امت این کشور از وجود چالش‌های سخت پیش رو سخن گفت و اینکه بحران‌ها به ویژه در سطح منطقه باید حل و فصل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت، مجلس امت کویت را افتتاح کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی طی سخنانی اعلام کرد: چالش‌های بزرگی در برابر مجلس امت کویت با توجه به شرایطی که منطقه سپری می‌کند، وجود دارد.

امیر کویت بیان کرد: وقتی برای هدر دادن و ایجاد درگیری و بحران وجود ندارد.

شیخ نواف ضمن تاکید بر ضرورت حل بحران‌ها به ویژه در سطح منطقه، تاکید کرد: زمان وقت کشی و دامن زدن به بحران‌ها و درگیری‌ها سپری شده است و زمانی دیگر برای تسویه حسابها نیست. آنچه بر دنیا و منطقه ما می‌گذرد را می‌دانید و در برابر شما چالش‌های بزرگی قرار دارد.

ابراز امیدواری نخست وزیر کویت نسبت به حل بحران کشورهای خلیج فارس

شیخ صباح الخالد الحمد الصباح نخست وزیر کویت که در افتتاح دوره مجلس امت این کشور سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه در تامین امنیت خلیج فارس کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هم مشارکت خواهند داشت، افزود: امنیت خلیج فارس مهم و جمعی است و حفظ آن مسئولیت جمعی مشترک است که با مشارکت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس میسر می شود.

وی درباره حل و فصل بحران میان قطر و چهار کشور عربی مصر، امارات، عربستان و بحرین هم افزود: ما از هیچ تلاشی برای تقویت و به پیش راندن گشایش کنونی برای حل بحران خلیج فارس دریغ نخواهیم کرد.

نخست وزیر کویت ابراز امیدواری کرد که روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس به زودی به حالت طبیعی بازگردد.

 شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت روز گذشته (24 آذرماه) فرمان تشکیل کابینه جدید این کشور را صادر کرده بود. این کابینه اولین دولت زمان امیر نواف محسوب می‌شود و متشکل از 16 وزیر است که در میان آنها یک زن وجود دارد. 10 وزیر جدید در کابینه هستند که دو نفر از خاندان حاکم هستند به نامهای شیخ «حمد جابر العلی الصباح» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع و شیخ «ثامر علی صباح السالم الصباح» وزیر کشور. 8 وزیر از تکنوکرات‌ها هستند.

پنج وزیر هم از کابینه قبلی، شامل؛ شیخ «احمد ناصر المحمد الصباح» در پست وزارت خارجه، «انس الصالح» در پست معاون نخست وزیر و وزیر امور کابینه، «مبارک الحریص» وزیر امور مجلس امت، «رنا عبدالله الفارس» وزیر امور شهرداری و شیخ «باسل الصباح» وزیر بهداشت، هستند.

انتهای پیام/

نظر شما