شناسهٔ خبر: 44526446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر اراضی جهاد کشاورزی استان خبرداد:

آزادسازی 5 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آزادسازی 5 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین که به شکل غیرمجاز از سوی سودجویان تغییر کاربری داده شده بود، خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پرویز عبدی با اعلام این خبر اظهار کرد: در این اراضی به طور غیرمجاز ساخت و ساز، فنس کشی و دیوار کشی انجام شده بود.

 مدیر اراضی جهاد کشاورزی استان افزود: براساس اجرای تیصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و با حضور نمایندگان دستگاه قضا و نیروی انتظامی، ساخت و سازهای انجام شده در این اراضی که مربوط به روستاهای بخش مرکزی قزوین، تخریب و قلع و قمع و اراضی مذکور به وضعیت اولیه بازگشت.

عبدی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی در راستای صیانت از این اراضی به شکل شبانه روزی به فعالیت می پردازد با این وجود برای حفاظت از باغ ها و مزارع از گزند تغییر کاربری نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به جامعه هستیم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ صیانت از اراضی کشاورزی به منظور حفظ امنیت غذایی جامعه، گفت: هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی اعم از دیوارکشی، فنس کشی و ساخت و ساز ممنوع است و متخلفان در صورت انجام این کار مشمول جریمه و پیگیرد قضائی می شوند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

نظر شما