شناسهٔ خبر: 44515988 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

برای زیست باکیفیت به پژوهش نیازمندیم

وزیر آموزش و پرورش در آئین تجهیز ۵۸ پژوهش سرای دانش آموزی کشور، پژوهش را یک نیاز حیاتی عنوان کرد و گفت: برای زیست با کیفیت به پژوهش نیازمندیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،  صبح امروز محسن حاجی میرزایی در آئین تجهیز ۵۸ پژوهش سرای دانش آموزی کشور که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و در پژوهش سرای فارابی منطقه ۱۲ تهران برگزار شد، با تقدیر از کسانی که در تجهیز پژوهش سراها تلاش می‌کنند، اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به عنوان شریک اصلی آموزش و پرورش، در توانمندی‌های دانش بنیان همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشته است.

وی سخن از پژوهش را، سخن از اقتدار ملی دانست و افزود: . تمدن‌هایی که در دنیا مشاهده می‌کنیم محصول اندیشیدن، دیدن و شنیدن بشر است بنابراین همه تمایزهایی که در سطح جهانی وجود دارد مربوط به کیفیت شنیدن، دیدن و اندیشیدن است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: پژوهش گام موثری برای روش‌مند کردن این مهم است، وقتی سخن از پژوهش می‌شود از یک نیاز حیاتی صحبت می‌کنیم همچنان که انسان‌ها به تنفس برای ادامه حیات نیازمندند و برای زیست با کیفیت نیز به پژوهش نیاز دارند و درجه توانمندی ما محصول بهره مندی از این قابلیت ممتاز است.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین تربیت دانش آموزی هدفگذاری شده است که پرسشگر و پژوهشگر باشد وخوب ببیند، بشنود و بیاندیشد.

وزیر آموزش و پرورش تحقق این هدف را موجب اقتدار ملی دانست و خاطرنشان کرد: به طور خاص در حوزه زیست فناوری اقدامات خوبی انجام شده و تجهیز ۵۸ پژوهش سرای دانش آموزی و نحوه توزیع استانی آن نشان دهنده توجه بیشتر به مناطق محروم است.

عضو کابینه تدبیر و امید بر توسعه همکاری‌های بین دو دستگاه تاکید و اظهار کرد: برای همه دانش آموزانی که در این حوزه فعال هستند آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتوانیم شاخه‌های مهم و مورد نیاز جامعه را در سطح مدارس توسعه دهیم و دانش آموزان موثرتری در پیشرفت کشور تربیت کنیم.

نظر شما