شناسهٔ خبر: 44490438 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آخرین وضعیت کیفیت هوا در مناطق مختلف تهران؛

کیفیت هوای تهران در ۶ ایستگاه ناسالم برای همه است

مهشاد کریمی

کیفیت هوای پایتخت درحال‌ حاضر با میانگین ۱۳۱ و آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد این درحالیست که هم‌اکنون کیفیت هوا در شش ایستگاه در شرایط ناسالم برای همه افراد گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا براساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شاخص کیفیت هوا در ایستگاه پیروزی (منطقه ۱۳)، ۱۵۲ و در ایستگاه شهرداری منطقه ۱۱، ۱۵۱ گزارش شده است همچنین کیفیت هوا در ایستگاه شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۵۱،  در ایستگاه پارک سلامت (منطقه ۱۷)، ۱۵۸ و در ایستگاه پارک شکوفه(منطقه ۱۴) ۱۵۵ و در شرایط ناسالم برای همه گزارش شده است.

علاوه بر این ایستگاه‌ها، کیفیت هوا در ایستگاه سنجش کیفیت هوای دانشگاه تهران (منطقه۶) نیز با شاخص ۱۵۱ در شرایط ناسالم برای همه قرار دارد.

گفتنی است که کیفیت هوا در ایستگاه تربیت مدرس (منطقه ۶) نیز با شاخص ۱۴۰ نزدیک به شرایط ناسالم برای همه است.

براساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، داده‌های کیفیت هوا در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، شادآباد (منطقه ۱۸)، شریف (منطقه ۲)، شهرداری منطقه ۲۰، شهرداری منطقه ۲ و شهرداری منطقه ۱۰ نشان می‌دهد که هوای این مناطق پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های پارک رازی (منطقه ۱۱)، پارک قائم (منطقه ۱۸)، شهرداری منطقه ۱۵، شهرک چشمه (منطقه ۲۲) و فرمانداری شهر ری (منطقه ۲۰) نیز ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

از سویی دیگر کیفیت هوا در ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوای پونک، ستاد بحران (منطقه ۷)، شهرداری منطقه ۴، شهرداری منطقه ۲۲، گلبرگ (منطقه ۸)، مسعودیه (منطقه ۱۵)، پاسداران (منطقه ۳) دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱) و ژئوفیزیک (منطقه ۶) در شرایط قابل قبول است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

انتهای پیام

نظر شما