شناسهٔ خبر: 44487680 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عباس زاده مشکینی در تذکر شفاهی:

مرزهای ایران و آذربایجان بر پایه دوستی و برادری بین دو ملت است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات رئیس جمهور ترکیه درباره ایران، گفت: مرزهای ایران و آذربایجان بر پایه دوستی و برادری بین دو ملت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 23 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور ترکیه درباره ایران، گفت: جناب اردوغان پرچم سه رنگ ایران را نگاه کنید آیا آن دو هلال میانه که به ذوالفقار حضرت علی (ع) می ماند را می بینید که همانا نشان برآمدن قدرت جمهوری اسلامی ایران و حاکمیتی مبتنی بر مکتب متعالی اسلام محمدی و ساز وکار مردم سالاری است که حقوق استراتژیک آن از دریای سرخ تا مدیترانه را در برمی گیرد. اقتداری که مردم مسلمان و عاشورایی جمهوری آذربایجان نیز با شور و اشتیاق به آن می بالند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: آقای اردوغان آیا نظامی گنجوی را می شناسید؟ آیا مجسمه او را در باکو دیده اید؟ یا سروده های وی را شنیده اید؟ "همه عالم تن است و ایران دل/نیست گوینده زین قیاس خجل/چون که ایران دل زمین باشد/دل ز تن به بود یقین باشد".

وی یادآور شد: مرزهای ایران و آذربایجان مرزهای دوستی و برادری بین دو ملت و با مشترکات مذهبی، تاریخی و فرهنگی بسیار است. پایه محور مبتنی بر تفکر مکتب متعالی اهل بیت باید تقویت شود.

عباس زاده در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان، گفت: لازم نیست شما به ما درس غیرت دهید نام آذربایجان با عنصر معرفت، غیرت، نجابت، شجاعت، وطن پرستی و ولایت عجین شده اما اگر امروز برخی جرات می کنند به عنوان مهمان برادر مسلمان در باکو خطاب به مردم ایران شعری را به جهت معکوس و واگرایانه قرائت می کنند نتیجه همین نگاه ها و دستورالعمل های تنگ نظرانه منبعث از آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تذکر خود را با قرائت شعری به پایان رساند که به این شرح است: سحر آن نیست که بانگ خروسان برسد/سحر آن است که بیدار شود اقیانوس/سحر آن است که خورشید بگوید نه خروس./

پایان پیام

نظر شما