شناسهٔ خبر: 44480628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه پروژه برق آستارا امسال بهره برداری می شود

رشت_ ایرنا_ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان از بهره برداری سه پروژه انتقال و فوق توزیع برق طی سالجاری در شهرستان آستارا خبر داد.

صاحب‌خبر -

بهمن داراب زاده یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اهمیت استراتژیکی آستارا به علت داشتن مرز گمرکی، بندر تجاری و بازارچه مرزی افزود: داشتن زیرساخت برق به عنوان زیربنای توسعه نقش مهمی در ارتقا هر منطقه دارد.

 وی تصریح کرد: در همین راستا برای توسعه و آبادانی بیشتر آستارا سه پروژه مهم و زیربنایی پست ۶۳/۲۰ کیلوولت مسکن مهر، احداث خط کابلی ۶۳ کیلوولت مسکن مهر و توسعه دو فیدر ۶۳ کیلو ولت پست ۲۳۰/۶۳۳ کیلوولت آستارا امسال افتتاح و به بهره برداری می شود.

داراب زاده گفت: پست ۶۳/۲۰ کیلوولت مسکن مهر آستارا با ظرفیت ۸۰ مگاولت آمپر با هدف تامین انرژی برق مطمئن و پایدار این شهر و رفع ضعف ولتاژ این شهرستان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: همچنین پروژه خط کابلی ۶۳ کیلو ولت مسکن مهر آستارا نیز به طول ۹ کیلومتر با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع نیروی برق این شهرستان  و ایجاد ظرفیت های لازم برای تامین برق مطمئن مشترکان موجود و متقاضیان آتی انشعابات برق (بر اساس مطالعات رشد بار) اجرا می شود.
وی میزان سرمایه گذاری برای اجرای این سه پروژه  را حدود ۱۰۰میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه ها شاهد افزایش پایداری شبکه برق در شهرستان آستارا و استان گیلان خواهیم بود.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

گیلان دارای افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق است که ۷۸ درصد آنها مشترکان خانگی هستند.

نظر شما