شناسهٔ خبر: 44478559 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین آمار کرونا در جهان؛ نزدیک به ۷۲ میلیون مبتلا و بیش از ۵۰ میلیون بهبودیافته و ۱.۶ میلیون قربانی

صاحب‌خبر -

شفقنا- داده های جدید نشان می دهد که شمار افراد بهبود یافته از ویروس کرونا در جهان از ۵۰ میلیون نفر فراتر رفته در حالی که آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس نیز از مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار گذشته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، داده های منتشر شده در وبسایت مرجع «ورلد او مترز» حاکی از آن است که تا ساعت ۲۰ شامگاه امروز (شنبه) به وقت گرینویچ (۲۳:۳۰ عصر به وقت تهران)، شمار افراد مبتلا به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در سراسر جهان، به ۷۱ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۱۸۰ تن افزایش یافته و در آستانه عبور از مرز ۷۲ میلیون نفر قرار گرفته است.

بنا بر داده های منتشر شده در وبسایت ورلد اومترز در همان ساعت، آمار کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان نیز به نوبه خود از یک میلیون و ۶۰۰ هزار فراتر رفته و به یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۳۹۸ مورد یعنی نزدیک به ۲.۲۴ درصد مجموع مبتلایان افزایش یافته است.

داده های این وبسایت معتبر همچنین از افزایش موارد بهبودی از نسل جدید ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۵۰ میلیون مورد حکایت دارد جایی که تاکنون ۵۰ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۴۲۶ فرد مبتلا به ویروس یعنی بیش از ۷۰.۰۵ درصد مجموع مبتلایان بهبود پیدا کرده اند.

از سوی دیگر، شمار موارد فعال ابتلا به ویروس کرونا در جهان بر اساس داده های سایت مذکور نیز در حال حاضر ۱۹ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۷۹۸ مورد می باشد که ۱۰۶ هزار و ۵۵۸ مورد آن نیز مربوط به افراد مبتلایی است که در شرایط وخیم و بحرانی به سر می برند.

این در حالی است که بر اساس آمار وبسایت ورلد او مترز، آمریکا با ۱۶ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۳۸ فرد مبتلا (بیش از ۲۲.۸۵ درصد آمار جهانی) و ۳۰۴ هزار و ۱۴۲ قربانی (نزدیک به ۱۸.۹۱ درصد آمار جهانی)، همچنان با اختلاف چشمگیری نسبت به سایر کشورها، در هر دو زمینه شمار مبتلایان به ویروس کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از آن، در جایگاه نخست جهان قرار دارد و به دنبال این کشور نیز، در آمار ابتلا به ویروس به ترتیب هند، برزیل، روسیه، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا و آرژانتین و از نظر شمار قربانیان آن نیز به ترتیب برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، ایران، اسپانیا و روسیه رتبه های دوم تا دهم را در اختیار دارند.

آخرین آمار را در ورلداومترز ببینید

نظر شما