شناسهٔ خبر: 44473347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کرونا در عراق؛ ثبت پایین‌ترین آمار روزانه ابتلا و مرگ و میر در ۶ ماه اخیر

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت بهداشت عراق از ثبت پایین ترین آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در این کشور از اواخر بهار گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری «بغداد الیوم»، وزارت بهداشت و محیط زیست عراق عصر امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آزمایشگاه های مختلف طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ هزار و ۱۶۴ آزمایش دیگر در رابطه با نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) انجام دادند تا مجموع نمونه های آزمایش شده در سراسر این کشور از آغاز شیوع ویروس تاکنون به سه میلیون و ۸۶۷ هزار و ۱۷۰ مورد افزایش یابد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، نتایج آزمایش های صورت گرفته در ۲۴ ساعت گذشته حاکی از آن است که هزار و ۲۲ مورد دیگر ابتلا به ویروس کرونا در عراق به ثبت رسیده که پایین ترین آمار ظرف شش ماه اخیر یعنی از نهم ژوئن گذشته (۲۰ خرداد ماه) تاکنون به شمار می آید و در نتیجه آن نیز شمار افراد مبتلا به ویروس در این کشور به ۵۷۳ هزار و ۶۲۲ تن افزایش پیدا کرده است.

وزارت بهداشت عراق در ادامه بیانیه خود همچنین تاکید کرده که ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ تن دیگر از مبتلایان به نسل جدید ویروس کرونا نیز جان خود را از دست دادند که کمترین میزان تلفات طی شش ماه اخیر یعنی از پنجم ژوئن گذشته (۱۶ خرداد ماه) تاکنون می باشد با این حال آمار کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس در این کشور را به ۱۲ هزار و ۵۶۵ مورد یعنی بیش از ۲.۱۹ درصد مجموع مبتلایان افزایش داد.

بر اساس آمار این وزارتخانه، با بهبودی هزار و ۷۷۲ مبتلای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته نیز شمار افراد بهبود یافته از بیماری کووید-۱۹ در عراق به ۵۰۵ هزار و ۶۶۹ نفر یعنی بیش از ۸۸.۱۵ درصد مجموع مبتلایان افزایش یافته در حالی که هم اکنون ۵۵ هزار و ۳۸۸ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور تحت درمان هستند و ۱۹۳ تن از آنها نیز در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

لازم به ذکر است که بر اساس آخرین داده های وبسایت مرجع «ورلد او مترز» و آمار رسمی وزارت بهداشت عراق، این کشور در شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا و آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس کشنده به ترتیب در رتبه های بیست و سوم و بیست و پنجم جهان قرار دارد در حالی که در میان کشورهای جهان عرب نیز همچنان در هر دو زمینه شمار مبتلایان و قربانیان، بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

خبر اصلی را در بغدادالیوم ببینید

نظر شما