شناسهٔ خبر: 4447158 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تهدید جدی درباره حج عمره

سرانجام پس از صحبتها و نظرهای مختلف درباره حادثه فرودگاه جده، نخستین موضع گیری جدی درباره عمره گذاران و توقف حج عمره در صورت عدم همکاری طرف عربستانی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان حج و زیارت در نامه‌ای خطاب به وزیر حج عربستان نوشته است که انتظار می رفت با دستور قاطع محاکمه سریع این دو فرد مجرم به اشد مجازات که کمترین مطالبه به حق زائران عمره‌ گزار است و موجب آرامش و اطمینان زائران در خصوص اهتمام و حساسیت وزارت حج عربستان نسبت به صیانت از حقوق زائران می گردید این موضوع را پیگیری می کردید.

دانلود

 

 

رئیس این سازمان در نامه خود که امروز نوشته شده خطاب به وزیر حج عربستان گفته است: پر واضح است که اعزام عمره گزاران زمانی می تواند تداوم داشته باشد که حقوق اولیه آنان شامل تأمین امنیت اخلاقی، جانی و اراده عملی به منظور حفظ حقوق اولیه ایشان وجود داشته باشد و تعلل بیشتر در اعلام موضع رسمی نسبت به این حادثه تلخ، شرم آور و خلاف شرع که در تمامی جوامع جهانی نیز محکوم است می‌تواند روند اعزام عمره گزاران را با چالش جدی مواجه نموده و تبعات و خسارات احتمالی آن نیز قطعاً متوجه طرف کوتاهی کننده خواهد بود.

در انتهای این نامه آورده شده است که امیدواریم که جنابعالی با موضعگیری فوری نسبت به جسارت های صورت گرفته به ضیوف الرحمان در حرم امن الهی و اقدام جدی برای محاکمه افراد مجرم از وقوع اتفاقات مشابه پیشگیری کنید.

در مکاتبات قبلی سازمان حج و زیارت که بلافاصله ساعتی بعد از وقوع حادثه ارسال گردیده و مرتباً در حال پیگیری است، رسیدگی عاجل نسبت به این موضوع مهم و اشد مجازات برای دو مأمور مجرم و فاسد دستگیر شده و عذرخواهی رسمی عربستان بصورت جدی مطالبه شده است.

نظر شما