شناسهٔ خبر: 44465806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تصویب لایحه دفاعی در سنا با نادیده گرفتن مخالفت ترامپ

مجلس سنای آمریکا روز جمعه لایحه عظیم سیاست دفاعی مورد مخالفت دونالد ترامپ را با اکثریت آرا تصویب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا،  سناتورها با ۸۴ رأی موافق در مقابل ۱۳ رأی مخالف٬ از "قانون مجوز دفاع ملی" حمایت کردند و این لایحه را با بیش از اکثریت دو سوم که برای لغو وتوی احتمالی رئیس جمهور لازم است٬ به تصویب رساندند.

لایحه فوق هفته گذشته در مجلس نمایندگان با ۳۵۵ رأی موافق در مقابل ۷۸ رأی مخالف تصویب شد.

جمهوری‌خواهان ارشد قبل از روز جمعه برای این لایحه تبلیغ کردند که این امر تأکیدی بر اختلاف بین رئیس جمهور و رهبران جمهوری‌خواه کنگره بود.

ترامپ دو مسئله را هدف گرفته، یکی از آن‌ها طرحی است که ماه‌ها برای آن مبارزه کرده٬ که در نسخه نهایی لایحه گنجانده شده٬ و شامل تغییر نام پایگاه‌های کنگره و تأسیسات نظامی در عرض سه سال است. با وجود آنکه سناتورها امیدوار بودند وی از این مبارزه عقب کشیده باشد٬ ترامپ هفته گذشته این بند را در توییتی فریاد کشید.

ترامپ اخیراً از لایحه دفاعی مذکور به خاطر شامل نشدن لغو بخش ۲۳۰ که حفاظ حقوقی برای شرکت‌های فناورانه به حساب می‌آید و به کیسه مشت رئیس جمهور و متحدانش تبدیل شده٬ انتقاد کرد. این لایحه همچنین از تلاش‌های ترامپ برای کاستن از سربازان آمریکایی در آلمان و افغانستان جلوگیری می‌کند.

جمهوری‌خواهان می‌گویند تلاش‌هایی برای صحبت با ترامپ به منظور منصرف کردن او از تهدید وتو صورت گرفته است؛ تهدیدی که می‌تواند لایحه‌ای را که معمولاً با حمایت اکثریت هر دو حزب تصویب می‌شود و ۵۹ سال پیاپی به صورت قانون درآمده٬ در معرض خطر قرار دهد.

نظر شما