شناسهٔ خبر: 44446541 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجید مجیدی: مخالف سینمای آمریکا نیستم، با هالیوود مخالفم+فیلم

مجید مجیدی کارگردان شاخص سینمای ایران گفت: مخالف سینمای آمریکا نیستم، با سینمای اندیشمند و مستقل آمریکا موافقم، با سینمای تخریب‌گر و بی‌هویت آمریکا مخالفم؛ اگرنه فیلم‌های من هم در آمریکا خیلی مطرح است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مجید مجیدی که برای حضور در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم جزیره هاینان در چین به سر می‌برد، با شبکه تلویزیونی جهانی چین (CGTN) گفت‌وگو کرده و از ساخت فیلم بعدی خود در چین خبر داده است.

وی درباره توجهش به کودکان در سینما گفته است: بچه‌ها همیشه دلمشغولی من بوده‌اند، چون آیند‌ه هر کشوری را بچه‌ها می‌سازند و اگر توجه جدی به بچه‌ها داشته باشیم، می‌توانیم آینده بهتر و پویاتری داشته باشیم. ضمن اینکه به دلیل صداقت و صمیمیتی که دنیای بچه‌ها دارد، به راحتی می‌توان با آن ارتباط گرفت و ما پیام آن‌ها را خیلی راحت‌تر و بهتر قبول می‌کنیم و می‌پذیریم.

او در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرده است: فرهنگ هر کشوری، متأثر از تاریخ آن کشور است. ایران مانند چین از یک فرهنگ و تاریخ طولانی برخوردار است. بی‌توجهی به فرهنگ و ادبیات دوران گذشته، بی‌هویتی را می‌آورد، یک بی‌هویتی که برای شرق نیست و از غرب آمده است. وقتی فرهنگ غربی وارد کشوری با تاریخ بزرگ می‌شود، آن را تخریب می‌کند.

وی درباره اوضاع فرهنگی چین در عصر کنونی یادآور شده است: چین به جهت تاریح بزرگ خود و اهمیتش در منطقه و جهان، کمی از فرهنگ خود غفلت کرده است، به ویژه که درهای آن به روی سینمای هالیوود باز است. این یک تهدید بزرگی برای سینمای چین و فرهنگ چین است.

مجیدی اذعان کرده است: من مخالف سینمای آمریکا نیستم، بلکه با سینمای اندیشمند و مستقل آمریکا موافقم. با سینمای تخریب‌گر و بی‌هویت آمریکا مخالفم، سینمایی که فقط دنبال پول است و می‌‌خواهد جوانان را به انحراف بکشاند. وگرنه فیلم‌های من هم در آمریکا خیلی مطرح است و با سینماگران آنجا ارتباط خوبی دارم.

 

مصاحبه مجیدی با شبکه تلویزیونی جهانی چین

 

انتهای پیام/

نظر شما