شناسهٔ خبر: 44444973 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

الکاظمی: عراق هرگز تقسیم و تجزیه را نمی‌پذیرد

مهر

نخست وزیر عراق امروز در سخنانی به مناسبت سومین سالروز پیروزی کشورش بر داعش اعلام کرد: عراق هرگز تقسیم و تجزیه را نمی پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق امروز با سفر به شهر «الفلوجه» در استان الانبار در جمع فرماندهان امنیتی و نظامی این استان گفت: پیروزی عراق بر داعش، پیروزی بود که خون عراقی‌ها برای شرافت و سرزمین خود بر زمین ریخته شد.

بیشتر بخوانید:

ازسرگیری حملات گروه‌های مقاومت عراق علیه اشغالگران

وی تصریح کرد: تمامی رزمندگان، افسران و درجه‌داران در ارتش، پلیس، سرویس مبارزه با تروریسم، حشد شعبی و پیشمرگه و تمام کسانی که با این گروه تروریستی جنگیدند، رهبران این پیروزی هستند که با فداکاری و قهرمانی آن را به ملت عراق تقدیم کردند.

مصطفی الکاظمی تاکید کرد: جوانان گوش دهید. این پیروزی، عراقی است. خونی که برای شرافت و سرزمین ریخته شد، عراقی است. فداکاری‌های صورت گرفته، عراقی است. دوستان ما در سراسر جهان به ما کمک کردند اما پیروزی به دست آمده با تلاش و فداکاری‌های عراقی محقق شد و این ما بودیم که در نهایت پیروز شدیم.

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: فلوجه، الخالدیه و الانبار مناطقی بودند که داعش تلاش کرد آنها را از عراق برباید اما عراق تقسیم و تجزیه را نمی‌پذیرد.

روز دهم دسامبر (۲۰ آذرماه) مصادف با سومین سالروز پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش است و دبیرخانه هیات وزیران این کشور امروز را به منظور گرامیداشت این مناسبت، تعطیل عمومی اعلام کرده است.

نظر شما