شناسهٔ خبر: 44436071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

صبح امروز صورت گرفت؛

بهره برداری از راه آهن خواف ـ هرات با حضور مجازی روحانی و اشرف غنی

راه‌آهن خواف - هرات امروز با حضور روسای جمهور ایران و افغانستان به‌صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ راه‌آهن خواف - هرات امروز با حضور روسای جمهور ایران و افغانستان به‌صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و اشرف غنی همتای افغانستانی وی حضور دارند راه آهن خواف – هرات تا ایستگاه روزنک به طول ۱۴۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان که ارزش روز آن ۱۸۰۰ میلیارد تومان است به طور رسمی با دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و اشرف غنی روسای جمهوری ایران و افغانستان به بهره برداری رسید.

عملیات احداث راه آهن خواف – هرات بطول  ۲۲۵ کیلومتر شامل چهار قطعه است که قطعات ۱ و ۲ واقع در ایران بطول ۷۸ کیلومتر - از خواف تا مرز شمتیغ در استان خراسان رضوی - قطعه سوم نیز از شمتیغ تا ایستگاه روزنک در کشور افغانستان بطول ۶۲ کیلومتر به همراه ساختمان ایستگاه روزنک به هزینه ایران و با هدف کمک به توسعه کشور افغانستان احداث شده است.  

به گفته سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) راه‌آهن خواف – هرات به صورت یک خطه، بـا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری طراحی شده است که با هزینه جمهوری اسلامی ایران و با همکاری وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شد و قطعه چهارم در تعهد کشور افغانستان است.

 

 

انتهای پیام/ک

 

نظر شما