شناسهٔ خبر: 44433238 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو جامعه مدرسین:

شجاعت انقلابی و منش اخلاقی آیت الله یزدی، الگوی همه حوزویان است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شجاعت انقلابی و منش اخلاقی و تلاش های وافر علمی مرحوم آیت الله محمد یزدی، الگویی گرانبها فراروی همه حوزویان است.

صاحب‌خبر -

آیت الله «محسن فقیهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت رحلت رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: مرحوم آیت الله یزدی حقیقتاً نماد روحانیت و عالِم انقلابی بود که در همه دوران پیش از انقلاب و پس از آن، در خط اصیل امام خمینی(ره) قرار داشت و پس از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز در خدمت گزاری به ساحت اسلام و انقلاب و دفاع از آرمان های انقلاب ، پیشگام بود و به معنای واقعی کلمه، حامی و یاری گر مقام معظم رهبری بودند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ایشان نه تنها در عرصه علمی و نگارش کتب و مقالات بلکه در زمینه های اخلاقی نیز الگویی سرآمد برای همه حوزویان بودند و منش اخلاقی و بزرگواری آن عالم فرزانه ، هیچ گاه از خاطر ما نمی رود.

 

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: یکی از ویژگی های بسیار بارز مرحوم آیت الله یزدی، صراحت لهجه و شجاعت انقلابی در دفاع از ارزش های اسلامی، حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران و به خصوص رهبر معظم انقلاب بود و در فراز و نشیب مسایل سیاسی و اجتماعی در این مسیر، ثبات قدم داشتند.

 

وی بیان داشت: ایشان در عرصه ها و سنگرهای مختلف نظام اسلامی همچون شورای نگهبان، قوه قضاییه ، مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و ... منشأ خدمات و برکات فراوانی بودند که باید این مباحث به صورت دقیق و کامل توسط شاگردان، اطرافیان و افراد مرتبط با این نهادها به خوبی برای جامعه و نسل جوان تبیین شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خاتمه افزود: بنده ضایعه بسیار اندوه بار رحلت ایشان را به محضر امام زمان(عج) ، مراجع عظام تقلید به خصوص مقام معظم رهبری ، حوزه های علمیه ، شاگردان و خاندان ایشان و همه مردم ولایتمدار ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از درگاه خدای متعال، رحمت و غفران و حشر با انبیا و اولیاء الهی را طلب می کنم.

پایان پیام/414

نظر شما