شناسهٔ خبر: 44427909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خسارت سیل به بیش از ۱۵۰۰ خانه در استان بوشهر/ تسهیلات درنظر گرفته شده کافی نیست

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سیل به بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر آسیب وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عزیزالله مهدیان ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت سیل در استان بوشهر و بروز خسارت به  بخش‌های مختلف اظهار داشت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد سیل استان بوشهر به سه شهرستان دشتستان، گناوه و دیلم بیشترین خسارت‌ها به واحدهای مسکونی وارد کرده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سیل، به یک‌هزار و 570 واحد مسکونی در استان بوشهر خسارت وارد کرده است، افزود: بیشترین خسارت در شهرستان دشتستان و شهر وحدتیه رخ داده است.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای مسکونی در حریم رودخانه دچار خسارت شده اند، خاطرنشان کرد: به سبب شدت باران و جاری شدن سیل، رودخانه شهر وحدتیه طغیان کرد و با توجه به اینکه تعدادی از واحدهای مسکونی در حریم رودخانه مستقر بودند به شدت آسیب دیدند.

مهدیان ارزیابی خود از میزان تخریب‌ها در  استان بوشهر را برشمرد و گفت: 650 خانه باید بازسازی شود، 920 واحد مسکونی نیاز به تعمیرات و یک‌هزار و 700 خانوار نیاز به کمک‌رسانی معیشتی دارند.

وی با بیان اینکه میزان خسارت‌ها به واحدهای مسکونی جدی است خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی سیل‌زده دچار آسیب فراوانی شده‌اند و به نظر می‌رسد تسهیلاتی که قبلا تصویب شده و هم اکنون ملاک عمل برای پرداخت قرار گرفته کفاف بازسازی‌ها و تعمیرات واحدهای آسیب دیده را نخواهد داد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد افزایش تسهیلات برای بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به هیئت دولت ارائه شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما