شناسهٔ خبر: 44415212 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کلاهبرداري تحت عنوان تور واکسن کرونا!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تاکید کرد: نشانه‌های فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در تبلیغ این تور دیده می‌شود و باید با آن برخورد شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، همزمان با اعلام برنامه زمان‌بندی تزریق واکسن کرونا در برخی کشورها، عده‌ای دست به کار شده و تبلیغاتی را با عنوان تور استانبول ویژه تزریق واکسن کرونا آغاز کرده‌اند. ظاهرا این تور که قیمت آن از 12 میلیون تومان شروع می‌شود، با شعار «سفر و سلامتی» برای اواخر دی‌ماه برنامه‌ریزی شده و بنا بر اعلام، یک روز گشت شهری رایگان هم دارد.
آقای، ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ هم در واکنش به این تبلیغ گفته است: «فکر نمی‌کنم این تبلیغ کار یک آژانس مسافرتی باشد.»
آقای حرمت‌الله رفیعی ـ رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ـ نیز که درباره تبلیغ این تور، گفت: این تبلیغ و تور به احتمال زیاد نمی‌تواند کار یک آژانس باشد. ما آژانسی نداریم که در سه نقطه کشور شعبه داشته باشد. مهم‌تر از آن، نکته‌ای است که تور به انگیزه آن تبلیغ شده است؛ ترکیه هنوز برای تمام شهروندانش واکسن کووید 19 را تامین نکرده، چطور می‌تواند برای مسافر خارجی واکسن داشته باشد؟
وی مسؤولیت برخورد با عوامل این تبلیغ و تور را با نیروی انتظامی دانست و افزود: نشانه‌های فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در این تبلیغ مشهود است، اما مجوز این تور را که ما یا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نداده‌ایم، در نتیجه نیروی انتظامی باید وارد عمل شود.
به گفته مسئولان، برای اجرای چنین تور‌هایی باید از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخست استعلام گرفته شود، اگر چنین اقدامی مغایر با سلامت کشور باشد، طبیعی است که برخورد لازم باید صورت گیرد.

نظر شما