شناسهٔ خبر: 44410330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

دست کم ۴ کشته در پی تظاهرات در اقلیم کردستان عراق/ دولت قوانین منع آمد و شد وضع کرد

باشگاه خبرنگاران

خبر‌ها از سلیمانیه عراق حاکی است دست کم ۴ نفر در سلیمانیه در پی شعله ور شدن دوباره اعتراضات کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آلمان، در پی وقوع درگیری‌های مجدد در شهر سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان عراق، دست کم ۴ نفر جان خود را از دست دادند.

بر پایه این گزارش‌ها، شاهدان عینی امروز، سه شنبه از وقوع درگیری‌های مجدد مردمی که خواهان پرداخت حقوق کارمندان و کارکنان در مناطق مختلف استان سلیمانیه واقع در شمال شرق عراق بودند، خبر دادند.

شاهدان اعلام کردند تظاهرات اعتراضی در مناطق «سید صادق» و «خرمال» جریان داشت و همراه این اعتراضات، اقدامات خشونت آمیزی صورت گرفت؛ چنانکه برخی گزارش‌ها از به آتش کشیده شدن ساختمان‌های حزبی، دولتی و اداره راهنمایی و رانندگی حکایت دارد.

شاهدان عینی اعلام کردند نیرو‌های امنیتی در اقلیم کردستان عراق از گاز‌های اشک آور برای متفرق کردن تظاهر کنندگان استفاده کرده اند؛ به طوری که این درگیری‌ها میان نیرو‌های امنیتی و تظاهرکنندگان سبب کشته شدن یکی از معترضان شد و با این حساب، شمار کشته شدگان در استان سلیمانیه در امروز و روز گذشته به ۴ کشته و ۲۰ زخمی رسید. این در حالی است که حال دو نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است. مردم سلیمانیه خواهان پرداخت حق الزحمه کارمندان و کارگران هستند که ماه‌ها به عقب افتاده است.

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه المیادین از اعمال قوانین منع آمد و شد در دو استان سلیمانیه و حلبچه در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

همچنین هیئت مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق موسوم به «یونامی» با محکوم کردن خشونت‌ها در سلیمانیه، از مقامات این اقلیم خواست تا به حفاظت از آزادی تجمعات و آزادی بیان بپردازد.

هیئت سازمان ملل متحد در عراق همچنین اقدامات خشونت باری که در در روز‌های گذشته تظاهرات معترضان در استان سلیمانیه در جریان بود را محکوم کرد و به خانواده آن‌هایی که جانشان را از دست داده اند، تسلیت گفت.

نظر شما