شناسهٔ خبر: 44396634 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش« برهم صالح» به تحولات سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق

رئیس جمهور عراق به تحولات و اعتراضات سلیمانیه واکنش نشان داد و خواستار پرهیز از خشونت و یافتن راهکار ریشه‌ای برای حل بحران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به‌نقل از المعلومه، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق امروز در واکنش به تحولات سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: ما با نگرانی و اهتمام زیاد، تحولات شهر سلیمانیه و تظاهرات و اعتراضاتی را که با اقدامات خشونت‌آمیزی همراه بود و منجر به زخمی‌شدن شماری از نیروهای امنیتی و شهروندان و سوزاندن و تخریب ساختمان‌های دولتی شد، دنبال می‌کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

برهم صالح گفت: برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز حقی محفوظ در قانون اساسی است که باید مورد احترام قرار گیرد و حق شهروندان است که دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز بزنند.

رئیس‌جمهور عراق بیان کرد: برآورده کردن خواسته‌های معیشتی شهروندان حق مشروع آنهاست و مقامات در راستای برآورده کردن خواسته‌های آنها و اقدام به یافتن راهکار ریشه‌ای  برای مشکل پرداخت حقوق و بهبود اوضاع معیشتی حرکت کنند.

وی ضمن تأکید بر یافتن راهکار سریع برای حل بحران بیان کرد: اقدامات خشونت‌آمیز راهکار مناسبی نیست. از نیروهای امنیتی می‌خواهیم که از خشونت پرهیز کنند و به خواسته‌های تظاهرات‌کنندگان احترام بگزارند و به رسانه‌ها اجازه فعالیت آزادانه و بدون محدودیت را بدهند.

وی از مقامات اقلیم کردستان عراق خواست که به خواسته‌های شهروندان توجه کنند و از شهروندان نیز خواست که به نیروهای امنیتی احترام بگزارند و حافظ اموال دولتی و خصوصی باشند.

این در حالی است که رسانه‌های عراقی از اعتراضات گسترده در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق و کشته‌شدن دو نفر و تخریب اموال دولتی خبر داده‌اند. معترضان مقر احزاب کُرد به‌ویژه دو حزب عمده اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق را به آتش کشیده‌اند. معترضان جاده اربیل به سلیمانیه را بسته و مقر حزب بارزانی را به آتش کشیدند. عدم پرداخت حقوق کارکنان دولت و اوضاع نابسامان اقتصادی علت این اعتراضات است.

انتهای پیام/

نظر شما