شناسهٔ خبر: 44395895 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیپلمات سابق آمریکایی: دولت بایدن تحریم‌های ضد روسی را مؤثرتر می‌کند

سفیر پیشین آمریکا در روسیه با بیان اینکه تحریم‌های کنونی علیه مسکو چندان کارایی ندارد، گفت دولت احتمالی دموکرات در آمریکا سعی خواهد کرد ک تحریم‌های ضد روسی را مؤثرتر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «توماس پیکِرینگ» سفیر پیشین ایالات متحده در مسکو، معتقد است دولت احتمالی «جو بایدن» در آمریکا قصد دارد تحریم‌های ضد روسیه را تشدید کرده و تاثیر آنها را افزایش دهد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پیکرینگ طی سخنرانی در همایش مجازی اندیشکده «کِنان» پیش‌بینی کرد که دولت احتمالی بایدن، بیش از دولت کنونی آمریکا تلاش خواهد کرد تا شرکای واشنگتن را متحد کرده و تحریم‌ها علیه مسکو را تقویت کند.

وی سپس این کار را، اقدامی پر چالش دانسته و گفت مسئله بعدی این است که آیا تلاش‌های دولت بایدن و متحدان آمریکا در اعمال تحریم‌های بیشتر بر روسیه، موفق خواهد بود یا نه.

این دیپلمات آمریکایی که از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ سفیر واشنگتن در مسکو بود، اذعان کرد: «بگذارید با یک جمع‌بندی سریع شروع کنم. در کل، تحریم‌ها علیه روسیه جواب نداده‌اند. این یک کشور بزرگ است، با تاب‌آوری با و منابع بسیار زیاد».

دولت آمریکا تا کنون تحریم‌های عدیده‌ای را علیه روسیه، به بهانه‌های مختلف از همه‌پرسی استقلال شبه‌جزیره کریمه و پروژه خط انتقال گاز «نوراستریم۲» گرفته تا مسمویت یک چهره ضد کرملین، اعمال کرده است.

چندی پیش نیز وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه از طرح فرانسه و آلمان برای اعمال تحریم علیه افراد مسئول در  ارتباط با مسمومیت ادعایی ناوالنی موافقت کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

نظر شما