شناسهٔ خبر: 44387294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

جرم جمهوري اسلامي اين است كه مدعی يك تمدن فرهنگي فاخر است - مردم سالاری آنلاين

رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: اگر مي‌خواهيم از حقوق و فرهنگ خود دفاع كنيم بايد اقتصاد قوي داشته باشيم؛ بايد انسجام و وحدت داشته باشيم؛ بايد توليد علم ما بالا برود؛ بايد يك نظام سياسي قابل دفاع و شفاف و يك نظام اداري پاسخگو داشته باشيم.

صاحب‌خبر - به گزارش ايسنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در نشست مشترك علماء اهل تشيع و اهل تسنن استان سيستان و بلوچستان كه در محل حوزه علميه امام صادق(ع) زاهدان برگزار شد، با اشاره به هجمه غرب عليه جمهوري اسلامي ايران، گفت: امروز يك سؤال حائز اهميت مطرح است كه چرا با جمهوري اسلامي اين اندازه برخورد مي‌شود؟! گناه ما چيست؟! اين سؤالي قابل توجه است كه بايد به آن پرداخته شود. دليل تحريم، تهديد، فشار، اتهامات زيادي كه امروز در دنيا عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح مي‌شود، چيست؟!

وي ادامه داد: ما را متهم مي‌كنند به عدم رعايت حقوق زنان و يا حمايت از تروريست ها. يا ما را متهم مي‌كنند در امور داخلي كشورها دخالت مي‌كنيم. به ما مي‌گويند شما به دنبال ايجاد قدرتي هستيد تا نظم بين المللي را بر هم بزنيد. يا به ما مي‌گويند به دنبال سلاح اتمي هستيد. در جلسات رسمي و غير رسمي عليه جمهوري اسلامي اين چنين اتهامات فراوان بيان مي‌شود. ولي آيا اين اتهامات واقعيت دارد؟! براي روشن شدن مطلب كافي است يك مقايسه مختصر انجام شود. به ما مي‌گويند شما ماجراجو هستيد. سؤال ما از اين عده اين است كه كدام جنگ و درگيري دنيا را ما به راه انداخته ايم؟! ما به كجا لشكركشي كرده و عليه كدام ملت وارد جنگ شده‌ايم.

پورمحمدي افزود: يا اين‌كه به ما مي‌گويند شما در امور داخلي كشورها اخلال مي‌كنيد. اما سؤال ما از آنان اين است كه نمونه ي روشني از دخالت ما در امور كشورها را بيان كنيد. براي دخالت در امور ساير كشورها يا بايد نيرو بفرستيم يا اسلحه و پول بفرستيم يا يك گروهي را آنجا آموزش دهيم. ولي شواهد اين مساله كجاست؟!

رييس سازمان بازرسي كل كشور افزود: دشمن ما را متهم مي‌كند كه حقوق اقوام را ناديده مي‌گيريد. اين در حالي است كه اقوام مختلف ايران با صلح و صفا در كنار هم زندگي مي‌كنند. اتفاقا جامعه ما يك كلكسيون انساني با مدارا، محبت و اعتقاد است و اين موضوع را در مقاطع مختلف نشان داده‌ايم. تاريخ و تمدن ما گواه بر اين موضوع است.

وي با بيان اين‌كه يكي از نمودهاي اعتماد اجتماعي و رعايت حقوق اجتماعي در جامعه حق تعيين سرنوشت و ميزان مشاركت شهروندان در حق تعيين سرنوشت است، خاطرنشان كرد: در جمهوري اسلامي ايران به طور ميانگين هر سال يك انتخابات برگزار شده است كه يك نماد برجسته‌اي است از اين‌كه حقوق شهروندان به عنوان حقوق مسلم پاس داشته مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: اين‌كه هر سال جمهوري اسلامي ايران يك انتخابات داشت يك سند قوي و قابل ارائه در دنيا است كه كشور ما كشوري است كه در آن به حقوق تك تك افراد احترام گذاشته مي‌شود. ميزان مشاركت شهروندان جامعه ما در انتخابات بالا است. تقريبا در هر سه سطح انتخابات يعني انتخابات شوراها، مجلس و رياست جمهوري، جمهوري اسلامي در بالاترين نرم‌هاي مشاركت عمومي قرار دارد. به عنوان نمونه در انتخابات رياست جمهوري كه سه سال پيش برگزار شد بيش از ۸۰ درصد مشاركت داشتند كه جزو نرم‌هاي بسيار بالا است. اين در حالي است كه الآن در انتخابات رياست جمهوري دنيا حداكثر ۵۰ درصد شركت كننده خواهند داشت. موضوع مهم اين است كه اگر حقوق مردم يك جامعه رعايت نشود اين ميزان شركت كننده در انتخابات نخواهد داشت.

پورمحمدي تصريح كرد: يكي از اتهامات ديگر عليه جمهوري اسلامي ايران حمايت از تروريست‌ها است. ولي سؤال ما اين است كه كدام تروريست؟! سند شما چيست؟! تمام حرف دنيا در اين زمينه عليه ما اين است كه از فلسطيني‌ها و حزب‌الله حمايت مي‌كنيم. ولي آيا فلسطيني‌ها و حزب‌الله تروريست هستند؟! شما بوديد كه اين‌ها را از خانه‌هاي شان اخراج كرديد و چندين سال سرزمين آنان را اشغال كرده و از اشغالگران حمايت مي‌كنيد. حزب‌الله حرفش روشن است و در لبنان به عنوان يك جريان سياسي قدرتمند و سازمان يافته در انتخابات شركت مي‌كند و نظام اين كشور اين جايگاه را به عنوان عنصر مقاومت پذيرفته است.

وي افزود: جرم ديگر ما از نظر دنيا اين است كه در امور داخلي كشورها دخالت مي‌كنيم؟! به ما گفته مي‌شود شما در بيداري اسلامي و تغيير كشورهاي منطقه موثر بوديد. اين در حالي است كه ما در بيداري اسلامي تنها يك الگو و اسوه بوديم. هيچ دخالتي در امور داخلي اين كشورها نداشته‌ايم. حتي نمي‌توانيد يك نمونه را نشان دهيد و اثبات كنيد كه ما به كشورهاي منطقه نيرو يا اسلحه ارسال كرده باشيم. اين در حالي است كه شما رسما با ارسال پول و اسلحه به برخي از كشورهاي منطقه در كشتار مردم آن نقش داريد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين‌كه عمق تلاطم امروز در دنيا حوزه فرهنگي است، گفت: امروز اوج درگيري و كمشمكش‌ها در حوزه اقتصاد نيست. امروز اوج درگيري در دنيا، درگيري تمدني و فرهنگي است. جمهوري اسلامي هم جرمش اين است كه داعيه دار يك تمدن فرهنگي فاخر است. جمهوري اسلامي ايران قدرت تأثيرگذاري بسيار بالايي پيدا كرده است. حال آنان براي اين‌كه مانع تأثيرگذاري جمهوري اسلامي شوند ما را متهم به حمايت از تروريست‌ها مي‌كنند.

وي با اشاره به اقدام دولت آمريكا براي خارج ساختن منافقين از ليست سازمان‌هاي تروريستي اين كشور، خاطرنشان كرد: مگر منافقين بيش از ۴۰ سال در ليست سازمان‌هاي تروريستي شما نبودند ولي چه شد كه از اين ليست خارج شان كرده ايد؟! اين‌ها ده‌ها هزار نفر از مردم ما را كشتند ولي آيا از مواضع شان باز گشتند؟! با توجه به حمايت صريح شما از منافين آيا ما طرفدار تروريست هستيم يا شما؟! طبل رسوايي غرب امروز با اين كارها به صدا در آمده است.

پورمحمدي گفت: امروز جنگ و ميدان تعارض اصلي ما با غرب، فرهنگي است كه سندش هم بيرون آمدن غرب از لاك تزوير و شعارهاي فريبنده انسان گرايي است.

وي با اشاره به توليد و انتشار فيلم موهن عليه پيامبر(ص) گفت: همان طور كه اشاره شد، امروز جنگ و كشمكش اصلي دنيا، كشمكش تمدني و فرهنگي است و شما علما و طلاب سربازان اين جبهه هستيد. علما و طلاب به عنوان سربازان و نقطه كانوني تمدن فرهنگي ما هستند. جرم امروز ما آن است كه ارزش‌ها را احياء و مروج پاكي هستيم. درست است كه جنگ، جنگ فرهنگي است ولي با ما در ساير حوزه‌ها مانند حوزه اقتصادي، سياسي و. . . نيز مي‌جنگند. امروز كه رسوا شدند جبهه فرهنگي را باز كردند ولي در حوزه‌هاي متعدد ديگري مانند حوزه اقتصادي جنگيده و مبارزه مي‌كنند.

پورمحمدي خاطرنشان كرد: اگر مي‌خواهيم از حقوق و فرهنگ خود دفاع كنيم بايد اقتصاد قوي داشته باشيم؛ بايد انسجام و وحدت داشته باشيم؛ بايد توليد علم ما بالا برود؛ بايد يك نظام سياسي قابل دفاع و شفاف و يك نظام اداري پاسخگو داشته باشيم. صدر تهاجم و برخورد، فرهنگي و تمدني است ولي عرصه اقتصادي و امثالهم بسترش است. اين‌كه رهبري مي‌فرمايند امسال سال توليد و حمايت از كار و سرمايه ايراني است، يك نياز جدي است كه بايد براي دفاع از فرهنگ در اين مسير گام برداريم. اقتصاد ضعيف مي‌تواند پايه‌هاي فرهنگي ما را تضعيف كرده و بشكند. روحانيت هم اگر مي‌خواهد در حوزه فرهنگي حرف محكم داشته باشد نمي‌تواند از مايحتاج مردم چشم بپوشد. بايد مايحتاج و اقتصاد مردم را تامين كنيم. اگر در جامعه‌اي فقر بيايد ظرفيت فرهنگي كاسته خواهد شد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور خاطرنشان كرد: امروز پايگاه قدرت نظام اسلامي ما علماي ما هستند. پايگاه پيام‌دهي ما به جامعه بشري حوزه‌هاي علميه هستند. اين‌كه علماي اهل سنت و تشيع دور هم جمع مي‌شوند نشانه قوت ما است. اخيرا دشمن شروع كرده است پايه‌هاي قوت ما در اين زمينه را هدف قرار گرفته است. نياز امروز ما اين است كه شان و جايگاه روحانيت را درك كنيم. درك اين شان و جايگاه در وحدت نظر و وحدت قدم روحانيت است. در يك خانواده و يك طايفه هم اختلاف سليقه وجود دارد ولي نبايد اين اختلاف سلايق برجسته شود. بايد بر اصول مشتركي كه وجود دارد تأكيد كرد و آن را مبنا قرار داد.

وي افزود: روحانيون بايد به ابزارهاي مناسب امروزي مسلح شوند. اگر درگيري اصلي ما با دشمن فرهنگي است مهم‌ترين سلاح نيز سلاح فرهنگي است. امروز طلبه و روحاني ما بايد اطلاعات و دانش او به‌روز باشد. آخرين شبهه را بداند. بهترين جواب را بداند. بايد از فرصت‌هايي كه حوزه‌هاي علميه در اختيار ما گذاشته است به بهترين نحو استفاده كرد. امروز قوي‌ترين ابزار نظام اسلامي حوزه‌هاي علميه هستند. ما نيز مشكالت حوزه را فهميده و بايد كم كاري‌هايي كه در اين حوزه انجام شده است را جبران كرد. بايد مشكلات حوزه‌ها را از نزديك شنيد و اين كانون‌هاي توسعه عزت، توان و قدرت فرهنگي نظام را تقويت كرد.

پورمحمدي با بيان اين‌كه مسئولين بايد به مردم اميد دهند گفت: مسئولين بايد در حضور‌هاي خود در جامعه متوجه خدا بوده و نسبت به خدا حسن ظن ايجاد كرده و به عمل صالح و درست توصيه كنند. در كشور مشكل داريم ولي نمي‌توان مشكلات را از بيراهه، دروغ و نيرنگ حل كرد. بايد از مسير درست اين مشكلات را حل كرد. بايد به مردم اميد داد و آنان را به صبر توصيه كرد تا با همكاري همه مشكلات كشور را رفع كرد. بايد از مسئولين بخواهيم براي رفع مشكلات جدي‌تر باشند. مسئولين بايد از فرصت‌هاي خود بهترين استفاده را داشته باشند.

وي با بيان اين‌كه رفع مشكلات اقتصادي مردم اولويت دارد، خاطرنشان كرد: بايد براي حل مشكلات به خصوص گرفتاري اقتصادي مردم وقت گذاشت كه به همت و دلسوزي فراوان نياز دارد. وقتي دشمن تحريم مي‌كند اول بايد اين مشكلات را چاره كرد و بعد به كارهاي ديگر پرداخت. گاهي اوقات شاهديم در اين موقعيت اصرار مي‌شود كه چون ما اين كار را شروع كرديم بايد آن را تمام كنيم. در حالي كه بايد منابع و بودجه را متمركز اولويت‌ها كه بيشتر اقتصادي هستند كرد. حتي بايد سفرها را بر اين موضوع متمركز كرد و از سفرهاي غير ضروري پرهيز كرد. مسئولين بايد در قبال رفع مشكلات متعهد باشند.

نظر شما