شناسهٔ خبر: 44361865 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شاعران نامی ایران در پویش "سفر، سلامت" ایستگاه‌های متروی تهران

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از اجرای فضا سازی محیطی ایستگاه‌های خطوط مترو در پویش "سفر، سلامت" در ایستگاه‌های خطوط متروی تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه اجراي پويش "سفر، سلامت" به منظور فرهنگ سازي و اطلاع رساني به شهروندان و مسافران مترو در زمينه مقابله با بيماري كرونا اجرا مي شود.

در اين پويش با طرح‌هاي متنوع فرهنگي و هنري تمامي ايستگاه‌هاي خطوط متروی تهران فضاسازي محيطي مي‌شوند.
اين پويش ضمن قدرداني از كادر درماني كشور، شهروندان را به ماندن در خانه و رعايت فاصله اجتماعي دعوت كرده، اين طرح ها در قالب‌هاي متنوعي در معرض تماشاي مسافران شهر زيرزميني قرار گرفته است.

تمامي باكس‌هاي راهنماي ايستگاه‌هاي مترو در ورودی ایستگاه ها با برچسب طرح ماسك طراحي شده‌اند و شهروندان را به ورود با استفاده از ماسك به شبکه مترو دعوت مي‌كند. همچنين فضاي سكوي ايستگاه‌هاي مترو با استفاده از طرح‌هاي گرافيكي و تصاويري شامل فعاليت كادر درمان و خدمت‌رساني متروي تهران به شهروندان در اين روزها و پيام‌هاي فرهنگي با موضوع مقابله با كرونا در معرض نگاه مسافران قرار گرفته است.

بخش ديگري از اين طرح برپايي نمايشگاه‌هاي عكس و پوستر شامل "كاريكاتور" كه نگاهي طنز به مشكلات بيماري كرونا در مترو دارد، "نگارگري" و استفاده شخصيت هاي مينياتوري از ماسک و طرحي با عنوان "كوويديه" كه در آن با استفاده طنزگونه از اشعار شعراي نامي كشور همچون حافظ، بابا طاهر، شهريار، نيما و مولانا ، لزوم استفاده از ماسک و رعايت فاصله اجتماعي را به مسافران مترو يادآور مي شوند.

تمامي طرح‌هاي مربوط به اين پويش از طريق نمايشگر ايستگاه‌هاي مترو به نمايش گذاشته مي‌شوند.

گفتني است با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه، این طرح با هدف دعوت از مسافران شهر زیرزمینی به ماندن در خانه و رعایت فاصله اجتماعی به جهت کمک به قطع زنجیره بیماری کرونا و قدردانی از کادر درمانی کشور می‌باشد.
به همين منظور بر روي سردر خروجي ايستگاه تئاترشهر طرحي را به نمايش گذاشته که با عنوان "به اين اسامي نام ديگري اضافه نخواهد شد" كه در آن نام تعدادي از كادر درمان كه در راه مبارزه با اين بيماري شهيد راه سلامت شده اند قيد شده است و اميدواريم شهروندان گرامی با رعايت نكات بهداشتي و مهم تر از همه ماندن در خانه به قطع زنجيره كرونا و كاهش خستگي كادر زحمتكش درمان كشوركمك كنند.

نظر شما