شناسهٔ خبر: 44360689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شاخص آب آشامیدنی روستایی سیستان و بلوچستان تا پایان دولت ۷۳درصد می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌ و بلوچستان گفت: شاخص آب آشامیدنی سالم این استان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۵۹ درصد، هم‌اینک ۶۸ درصد و تا پایان دولت دوازدهم به ۷۳ درصد خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علیرضا قاسمی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: با توجه به اینکه شاخص کشوری در حوزه آب آشامیدنی سالم روستایی ۸۱ درصد است تمام تلاش خود را انجام می دهیم که به این شاخص و بیشتر از آن برسیم.

وی تصریح کرد: سه هزار و ۷۶۰ کیلومتر لوله گذاری در طول فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم در سیستان‌وبلوچستان تاکنون انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: ۶ هزار و ۵۰ میلیارد ریال از سال ۹۴ تاکنون جهت تسریع در اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی به این استان تخصیص یافته که متناسب با آن، شاخص بهره‌مندی منطقه به آب آشامیدنی سالم رشد ۹ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۱۵ مجتمع آبرسانی با تعداد یکهزارو ۹۹۹ روستا در سیستان‌ و بلوچستان در دست اجراست. 

قاسمی گفت: برای رفع مشکلات روستاهایی که فاقد تاسیسات و یا دچار تنش آبی هستند مطالعات آبرسانی به ۹۳۰ روستای دیگر در قالب ۱۳ مجتمع آبرسانی تکمیل که برای اجرای آن به اعتباری معادل ۹۰۰ میلیارد تومان بر اساس برآوردهای اولیه نیاز است.

وی تصریح کرد: با تکمیل عملیات این طرح آبرسانی شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در سطح روستاهای سیستان‌وبلوچستان ۴.۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: با توجه به اعتبارات تخصیصی از اعتبارات متمرکز ملی به استان تاکنون تعداد ۳۳۳ روستا با جمعیت ۹۵ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی و بهداشتی پایدار برخوردار شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۱۹۴ روستای سیستان‌وبلوچستان که فاقد شبکه آبرسانی و دارای تنش آبی هستند در طرح آبرسانی ملی قرار گرفتند.

قاسمی گفت: ۱۵۶ میلیارد تومان در سالجاری از محل اعتبارات متمرکز ملی برای سیستان و بلوچستان مصوب و ابلاغ شده که با تخصیص کامل این اعتبار، برنامه تامین آب پایدار ۱۷۳ روستا با جمعیت ۵۳ هزار نفر تا پایان سال ۹۹ در دستور کار شرکت آب و فاضلاب این استان قرار خواهد گرفت.

نظر شما