شناسهٔ خبر: 44359027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر عامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان:

تفاهم‌نامه آبرسانی به ۱۰۶۲ روستای سیستان وبلوچستان منعقد شد

زاهدان - مدیر عامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یک هزار و ۶۲ روستای فاقد تأسیسات و دارای تنش آبی این استان تا پایان سال مالی جاری از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: تفاهم‌نامه سه‌جانبه فی‌مابین آب و فاضلاب کشور، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و استانداری سیستان و بلوچستان در خصوص آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان منعقد شده است.

وی افزود: بر اساس عقد این تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه ملی مقرر شد بیش از ۸۲۵ روستای فاقد تأسیسات و دارای تنش آبی استان سیستان و بلوچستان تا پایان سال مالی جاری از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شوند.

مدیر عامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: پیرو سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان و جهت تسریع در عملیات اجرایی آبرسانی به یک‌هزار و ۶۲ روستای فاقد شبکه و یا دارای تنش آبی با جمعیت بالغ بر ۳۶۵ هزار نفر در بازه زمانی ۱۸ ماهه تصمیماتی خوبی اتخاذ شد که منجر به عقد این تفاهم‌نامه‌شد.

وی ادامه داد: تعداد روستاهای استان سیستان و بلوچستان قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سه‌هزار و ۷۳۴ روستا بود که از این تعداد فقط ۱۱۹ روستا دارای شبکه آبرسانی بود و شاخص بهره‌مندی از اب بهداشتی هم حدود ۷ درصد بود.

قاسمی بیان کرد: اما در حال حاضر از تعداد ۵ هزار و ۵۹۴ روستای استان تعداد ۲ هزار و ۹۴۷ روستا با جمعیت یک‌میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۳۳ نفر دارای شبکه آب آشامیدنی بهداشتی و سالم هستند که شاخص بهره مندی نیز حدود ۶۸ درصد است.

وی گفت: با توجه به مطالعات جامع انجام‌شده در بخش تأمین آب روستاهای استان سیستان و بلوچستان هم‌اکنون تعداد ۱۵ مجتمع آبرسانی با یک‌هزار و ۹۹۹ روستا و جمعیت ۷۰۶ هزار نفر به‌همراه ۱۰ پروژه تک‌روستایی با ۱۲۹ روستای تحت پوشش با جمعیت ۳۰ هزار نفر در استان در دست اجرا است که جهت اتمام آنها اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

مدیر عامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امسال از محل اعتبارات متمرکز ملی برای سیستان و بلوچستان مبلغ ۱۵۶ میلیارد تومان مصوب و ابلاغ شده است که با تخصیص کامل اعتبارات، برنامه تأمین آب پایدار ۱۷۳ روستا با جمعیت ۵۳ هزار نفر در کل این استان تا پایان سال مالی ۹۹ در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفته است.

نظر شما