شناسهٔ خبر: 44356393 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نتایج نظرسنجی از ۲۹ کشور درباره آینده آموزش عالی +جدول

چین (۸۱درصد)، سوئد (۷۸درصد)، عربستان صعودی (۶۹درصد)، هند (۶۸درصد)، هلند (۶۴درصد)، مالزی (۶۳درصد)، سنگاپور (۶۲درصد) و آلمان (۶۱درصد) بیش از سایر کشورها موافق بودند که آموزش حضوری ارزش هزینه کردن را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از گروه علوم و فناوری‌های نوین پژوهشگاه فضای مجازی، بر اساس نظرسنجی «Ipsos» که برای فروم اقتصاد جهانی انجام شده است، در سال ۲۰۲۵، آموزش عالی ترکیبی از آموزش آنلاین و حضوری خواهد بود.

در حالی که جهان بعد از موج دوم کرونا در حال تجدید قوا بود، در ماه اکتبر، در یک نظرسنجی که در ۲۹ کشور دنیا انجام شد، از بیش از ۲۷۵۰۰ فرد بزرگسال سوال شد که فکر می‌کنند در پنج سال آینده آموزش عالی در کشورشان چگونه باشد. اکثر پاسخ دهندگان تصور می‌کنند شکاف بین آموزش آنلاین و حضوری که در دوران همه‌گیری کرونا ایجاد شده‌است، در آینده باقی می‌ماند.

پاسخ‌دهندگان در چین و ژاپن معتقد بودند که آموزش عالی بیشتر به صورت حضوری خواهد بود.

بیش از نیمی از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌بودند اعتقاد دارند که آموزش حضوری ارزش هزینه کردن را دارد.

بیش از سه چهارم پاسخ‌دهندگان (۷۲درصد) در جواب به این سوال گفته‌اند، اگر میزان آموزش مجازی بیشتر از حضوری نباشد، حداقل به همان اندازه خواهد بود.

 در این همه‌گیری، با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و ترکیب شدن آموزش آنلاین و حضوری، ۳.۱ میلیارد دانش‌آموز و دانشجو تحت تاثیر قرار گرفتند.

 حرکت به سمت آموزش آنلاین
آموزش عالی در پنج سال آینده تغییرات بسیاری خواهد داشت.

نتایج نظرسنجی از ۲۹ کشور درباره آینده آموزش عالی +جدول

حدود یک چهار از پاسخ‌دهندگان (۲۳درصد) معتقدند آموزش عالی بیشتر به صورت آنلاین خواهد بود. این در حالی است که حدود نیمی از آن‌ها (۳۹درصد) فکر می‌کنند آموزش به صورت ترکیبی از آنلاین و حضوری خواهد بود. فقط ۲۹درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعتقاد دارند که آموزش بیشتر یا فقط به صورت حضوری خواهد بود.

حدود نیمی از پاسخ‌دهندگان در چین (۴۸درصد) و نیمی از پاسخ‌دهندگان در ژاپن (۴۷درصد) که کشورهایی با آمار ابتلای کرونای کمتر هستند، معتقدند آموزش به سبک سنتی و حضوری جایگاه خود را حفظ می‌کند.

این درحالی است که حدود یک سوم از بزرگسالان در هند (۳۱درصد) که دومین کشور با بیشترین آمار ابتلا به کرونا در جهان است، همچنین کمتر از یک پنجم از بزرگسالان در برزیل (۱۸درصد) سومین کشور با بیشترین آمار ابتلا، موافق آموزش حضوری هستند.

بررسی هزینه‌ها
این نظرسنجی همچنین به دیدگاه‌های مختلفی درباره هزینه آموزش عالی حضوری رسیده‌است. سوال این است که آیا آموزش عالی به صورت حضوری ارزش هزینه کردن دارد؟

به طور متوسط، در این ۲۹ کشور، بیش از نیمی از افراد (۵۳درصد) موافقند که آموزش عالی به صورت حضوری ارزش هزینه کردن را دارد و بیش از یک سوم آن‌ها (۳۶درصد) با این موضوع مخالفند.

نتایج نظرسنجی از ۲۹ کشور درباره آینده آموزش عالی +جدول

چین (۸۱درصد)، سوئد (۷۸درصد)، عربستان صعودی (۶۹درصد)، هند (۶۸درصد)، هلند (۶۴درصد)، مالزی (۶۳درصد)، سنگاپور (۶۲درصد) و آلمان (۶۱درصد) بیش از سایر کشورها موافق بودند که آموزش حضوری ارزش هزینه کردن را دارد.

در حالی که در شیلی (۵۹درصد)، ایتالیا (۵۷درصد)، روسیه (۵۱درصد)، برزیل (۵۱درصد) و کره جنوبی (۵۱درصد)، بیش از نیمی از بزگسالان معتقدند آموزش حضوری ارزش هزینه کردن را ندارد.

در سطح جهان، افراد بزگسال که در بازه سنی ۵۰-۷۴ سال (۵۵درصد) هستند و بیشترشان تحصیلات دانشگاهی دارند (۵۹درصد) بیشتر معتقدند که آموزش عالی به صورت حضوری در کشورشان، ارزش هزینه کردن را دارد.

نظر شما