شناسهٔ خبر: 44334642 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در سایت سازمان سنجش؛

ثبت‌نام کنکور ارشد و المپیاد علمی دانشجویی ۱۴۰۰ از فردا، ۱۶ آذر آغاز می‌شود

فرصت ثبت‌نام برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ و بیست‌وششمین آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور از فردا، ۱۶ آذرماه در سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مطابق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ از فردا، یکشنبه ۱۶ آذرماه ۹۹ منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org آغاز می‌شود و در روز یکشنبه ۲۳ آذرماه پایان می‌پذیرد.

دفترچه راهنمای ثبت نام، همزمان با شروع ثبت نام، در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.

متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که در درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) متقاضی ثبت نام در این آزمون شوند.

هزینه ثبت‌نام آزمون:
با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۹۰۰ هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون یک کد رشته امتحانی، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به متقاضیان ارائه می‌شود؛ متقاضیانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۸۵۰۰ ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول) علاقه‌مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، ضرورت دارد که کدرشته امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج نمایند. این دسته از متقاضیان می‌بایست برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر، به مبلغ ۹۰۰ هزار ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور یا موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۳۷ هزار ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه مندی در هرکدام از دوره‌ها اقدام نمایند.

زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:
براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ ۶ و ۷ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است از روز دوشنبه سوم تا پنجم خردادماه ۱۴۰۰ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند. محل آزمون متقاضیان براساس استان و شهرستان مندرج در بند ۳۷ تقاضانامه تعیین می‌گردد؛ لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

برگزاری المپیاد علمی - دانشجویی کشور:
متقاضیان علاقه مند می‌توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، در اولین مرحله دوره بیست و ششمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون شرکت نمایند.

نظر شما