شناسهٔ خبر: 44333141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سمنان پس از اعمال محدودیت‌های کرونایی به وضع باثبات رسید

استاندار سمنان گفت: پس از اعمال مقررات و محدودیت‌ها از ابتدای آذرماه، وضع استان سمنان بر اساس گزارش ارائه شده در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا باثبات و راضی‌کننده است.

صاحب‌خبر -

گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: خوشبختانه پس از اعمال مقررات و محدودیت‌ها از ابتدای آذرماه وضعیت استان سمنان بر اساس گزارش ارائه شده در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا باثبات و راضی‌کننده است.

وی افزود: هم‌اینک به‌جز شهرستان‌ میامی که در وضعیت زرد کرونایی است، سایر شهرستان‌های استان نارنجی هستند و بنابراین محدودیت‌های اعمال شده نیز با توجه به تغییر رنگ در شهرستان‌های استان، قدری کاهش یافت.

استاندار سمنان عنوان کرد: در شهرستان‌های با رنگ‌بندی نارنجی فعالیت اصناف و مشاغل در گروه‌های یک و دو مجاز بوده و گروه‌های سه و چهار حق فعالیت ندارند و در شهرستان میامی نیز به‌جز گروه چهار، مابقی گروه‌های شغلی مشکلی برای ادامه فعالیت ندارند.

او بیان کرد: تغییر رنگ شهرستان‌های استان و کاهش محدودیت‌ها نباید سبب عادی انگاری و کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها و انجام فاصله‌گذاری اجتماعی شود.

آشناگر تأکید کرد: محدودیت‌های ترددی در هنگام ورود به شهرهای نارنجی همچنان به قوت خود باقی و لازم‌الاجرا است.

وی گفت: علی‌رغم ارائه پیشنهاد‌هایی در مورد حذف پیش‌شرط جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر برای اعمال محدودیت‌های ترددی شبانه، اما این امر مصوب نشد و بنابراین تردد وسایط نقلیه در طی ۲۴ ساعت در شهرهای استان بلامانع است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: مردم قانون‌مدار و شریف استان سمنان انتظار داریم همچون گذشته با پرهیز از تجمعات و دورهمی های خانوادگی و عدم ترددهای بی‌مورد ضمن همکاری با ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، یاریگر کارکنان پرتلاش بهداشت و درمان استان باشند.

نظارت دقیق بر روند اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها 

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان عنوان کرد: مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، طرحی است که متناسب با وضعیت و روند بیماری در شهرها تدوین شده و با توجه به تعداد مبتلایان و میزان کنترل بیماری، محدودیت‌ها در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز تاکنون به خوبی اجرا شده است.

قاسم شریفی بیان کرد: موفقیت در کنترل این بیماری، با توجه به طرحی که این روزها در حال اجراست، به همه افراد جامعه در همه اقشار بستگی دارد.

وی افزود: مدیر، کارمند، کارفرما و کارگر، مسجدی‌ها و ورزشی‌ها و شاغلان بخش آزاد و صنوف و همه و همه اگر همراه بوده و سلسله‌وار همدیگر را حمایت کنیم، موفق می‌شویم؛ در غیر این صورت، اگر جزیره‌ای فکر کنیم و به‌صورت سیستمی عمل نکنیم، حق هم استانی‌هایی که حداکثر رعایت را داشتند، ضایع و عملکرد آن‌ها صرفاً تأثیر فردی بر حفظ سلامتی خودشان داشته و متأسفانه اثرات این زحمت‌ها و محدود شدن‌ها، بر مدیریت بیماری در سطح جامعه، شکل حداقلی می‌شود.

رئیس کمیته نظارت و ارزیابی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بیان کرد: از نخستین روز اجرای طرح، نظارت‌ها و بازرسی‌ها با جدیت بیشتر و رویکرد متفاوت‌تر نسبت به قبل، انجام شده است.

شریفی با اشاره به اینکه بازرسی‌ها در پنج حوزه تعریف‌شده ادارات، آموزشی، فرهنگی، تجاری بازرگانی خدماتی و ترددها انجام شده است، گفت: تعداد تخلفات گزارش‌شده از آغاز اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند، یک‌هزار و 65 مورد بوده که ۱۲۱ مورد در حوزه ادارات و سازمان‌ها، ۵۳۵ مورد در حوزه تجاری، خدماتی، بازرگانی و کمتر از ۳۹ مورد در حوزه آموزشی و فرهنگی و حدود ۳۷۰ مورد در حوزه ترددها بود که طبق ضوابط و متناسب با حجم تخلف از تذکر شفاهی و کتبی تا جرائم نقدی و پلمب واحد، اعمال قانون صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا، درصد اعمال محدودیت‌ها و میزان رعایت حوزه‌های مختلف، که روزانه رصد شده، بدین شرح است که در حوزه ادارات، کارکنان و سازمان‌ها، در گزارش‌ها روزانه، میزان رعایت محدودیت‌ها، کمتر از ۸۷ درصد گزارش نشده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان ادامه داد: در حوزه آموزشی، در ۹ روز گذشته، حداقل میزان رعایت در شهرستان‌های استان ۹۷ درصد و در حوزه فرهنگی و اجتماعی، میزان رعایت محدودیت‌ها در مساجد، مراسم مذهبی، مراسم آیینی و. .. از ۹۷ درصد کمتر نبوده است.

 شریفی عنوان کرد: میزان رعایت در حوزه تجاری، بازرگانی و خدماتی که دارای جامعه هدف بسیار بزرگی است و همراهی این گروه در مقایسه با گذشته، بیشتر بوده، در پایین‌ترین میزان رعایت، ۹۱ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: با بررسی میزان رعایت مقررات منع تردد، در شهرستان‌های مختلف استان سمنان، کمتر از ۹۰ درصد گزارشی دریافت نکردیم.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان افزود: گزارش ارائه‌شده در میزان رعایت دستورالعمل‌ها در محدودیت‌های جدید، میانگین میزان رعایت در ۹ روز ابتدای آذرماه نیست؛ بلکه بررسی ارزیابی‌های روزانه به تفکیک شهرستان‌ها است.

شریفی بیان کرد: از اقدامات دیگر کمیته، احصای چالش‌ها و مشکلات شهرستان‌ها در اجرای طرح، پیگیری و تلاش برای رفع مشکلات گزارش‌شده در سریع‌ترین زمان ممکن بوده است.

وی گفت: در این مدت، بیش از ۱۳۰ چالش یا مشکل از سوی فرمانداری‌ها مطرح شده که تا این لحظه، ۱۰۰ درصد مشکلات طرح شده، پیگیری و قریب به ۶۰ درصد آن‌ها برطرف شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلات مطرح شده در زمینه تردد و ایاب و ذهاب مردم ا ستان، شلوغی ناوگان مسافربری عمومی، ازدحام جمعیت در کارگزاری‌های تأمین اجتماعی و بانک‌ها، کمبود برخی از اقلام خوراکی، کمبود برخی اقلام دارویی و... بوده است.

ممنوعیت‌های کرونایی همچنان استمرار دارد

مدیرکل برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز ضمن تقدیر از همه دستگاه‌های اجرایی و متصدیان اجرای طرح‌ محدودیت‌های کرونایی در استان سمنان گفت: در دستگاه‌های اجرایی با حداقل حضور کارکنان و بدون تعطیلی امر خدمات‌رسانی به مردم دنبال می‌شود.

حسن سعدالدین افزود: دستگاه‌های اجرایی، محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و جلسات با حداقل اعضا با رعایت فاصله و پروتکل‌های الحاقی برگزارمی‌شود و همچنان این ممنوعیت‌ها استمرار دارد.

وی با بیان اینکه اشکالات و ناهماهنگی‌هایی در حوزه تردد خودروها وجود دارد که باید پیگیری شود، اظهار کرد: کمبودها و امکانات مورد نیاز نیروی انتظامی استان سمنان باید احصا و نسبت به تأمین آن اقدام شود و اگر نقطه‌ضعفی وجود دارد، در ستاد بررسی شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان بیان کرد: پیشنهاد می‌شود آموزش‌های عملی رانندگی در شهرهای کوچک برگزار و در کلان‌شهرها با محدودیت همراه شود.

سعدالدین عنوان کرد: در هنگام اجرای طرح، مسائل و مشکلات موجود احصا و با مدیریت معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

نظر شما