شناسهٔ خبر: 44296611 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تولید واکسن کووید ۱۹ ایرانی در مرحله فاز انسانی/ کاهش مرگ و میر اصلی‌ترین هدف است

معاون درمان وزارت بهداشت در رابطه با وضعیت واکسن کرونا در کشور گفت: کشور ما نیز مانند همه کشور‌های دیگر در فاز مطالعاتی هستیم و در فاز انسانی هستیم که به تعداد قابل قبولی تزریق باید انجام شود و نتیجه بخش باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گرده اجتماعی خبر.زاری دانشجو، قاسم جان‌بابایی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی این شهرستان اظهار داشت: در بازدیدی که در اوج کرونا از شهرستان بروجرد داشتم کادر پزشکی و پرستاران بسیار خوب تلاش کردند و توانستند بزرگترین بیمارستان شهرستان که به هر حال بیمارستان جدیدی بود را زیر بار کرونا ببرند تا مردم نیز نگرانی نداشته باشند و این پیک بزرگ را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با رعایت کردن مردم و همت مسوولان روند رو به کاهش است افزود: تعداد بیمار‌ها کمتر شده و امیدوارم رعایت پروتکل‌ها در دستور کار مردم باشد و با نداشتن تجمعات و مهمانی خانوادگی و حذف رفت و آمد‌های غیر ضروری از قرمز شدن شرایط جلوگیری شود تا کار‌های روزانه مردم مختل نشود.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اصلی‌ترین هدف ما کاهش مرگ و میر است تا به نقطه صفر برسد.

جان بابایی تصریح کرد: اورژانس بیمارستان چمران باید توسعه یابد و بازسازی شود، بخش آی‌سی‌یو و بخش اِن‌آی‌سی‌یو نیز راه اندازی شود، همچنین تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل نیز جزء برنامه ماست.

وی خاطر نشان کرد: در بحث توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) نیز که پایه آن خود خیرین هستند در کنار دانشگاه و وزارت بهداشت انجام شود و تامین سی‌تی‌اسکن توسعه اورژانس که اتفاق می‌افتد تا فضای بیشتری برای خدمات قلب و عروق، داخلی و بیمارستان امام خمینی (ره) باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) و چمران هر دو فرسوده هستند و آمادگی داریم که بتوانیم برای ساخت بیمارستان جدید موافقت اصولی کسب کنیم، اما لازم است سازمان برنامه و بودجه، نماینده شهرستان و رئیس دانشگاه همکاری کنند تا بتوانیم ردیف بودجه برای آن تعریف کنیم.

جان بابایی افزود: با تاسیس بیمارستان جدید می‌توانیم مشکلات بیمارستان چمران و بیمارستان امام خمینی (ره) را به انجا منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه شاُن و منزلت مردم باید حفظ شود عنوان کرد:این بیمارستان‌ها در شاُن و منزلت مردم نیست گرچه در این بیمارستان‌ها بازسازی‌ها و تلاش‌های زیادی شده، اما بنا قدیمی است.

وی در رابطه با وضعیت واکسن کرونا در کشور گفت: کشور ما نیز مانند همه کشور‌های دیگر در فاز مطالعاتی هستیم و در فاز انسانی هستیم که به تعداد قابل قبولی تزریق باید انجام شود و نتیجه بخش باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت  عنوان کرد: زیر ساخت تولید واکسن در کشور خوب جلو رفته که از دنیا عقب نماند و تلاش دولت نیز این است که بتوانند از همه منابع خود استفاده کند و اگر واکسنی در دنیا تولید شد مردم محروم نمانند و دستور پیش‌خرید واکسن نیز دادیم.

نظر شما