شناسهٔ خبر: 44295057 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزير آموزش و پرورش در نشست مشترك با دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر؛

شبكه شاد آماده كمك به طرح ياريگران زندگي/ مهارت «نه» گفتن بايد به همه افراد آموزش داده شود

وزير آموزش و پرورش در نشست مشترك با دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه با حداكثر تلاش در كنار ستاد مبارزه با مواد مخدر هستيم، اظهار كرد: شبكه شاد آماده كمك به طرح ياريگران زندگي است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز محسن حاجي ميرزايي در نشست مشترك با  سردار مومني، دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با موضوع رونمايي از مستندات برنامه كانون ياريگران زندگي كه در سالن جلسات ساختمان شهيد رجايي و حضور مديران كل آموزش و پرورش استان ها  و روساي آموزش و پرورش سراسر كشور و از طريق شبكه شاد برگزار شد، اظهار كرد: مسائل و مشكلات دلايل مختلفي دارند و اگر هر يك از اين مسائل را واكاوي كنيم نقش يادگيري در آن مشهود است.

وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: هر چه عناصر يادگيري خلاق، دقيق، سالم و عميق تر باشد، درآينده افراد جامعه سالم تر و تواناتر خواهند بود، بنابراين مدرسه بهترين جايي است كه مي توان به اين موضوع پرداخت.

وي با بيان اينكه مهارت نه گفتن يك مهارت پايه است كه بايد به همه افراد آموزش داده شود، خاطرنشان كرد: شخصيت افراد در مدرسه شكل مي گيرد و بايد براي هرچه بهتر شكل گيري شخصيت افراد در مدرسه تلاش كنيم.

حاجي ميرزايي با اشاره به اينكه در جامعه خطرات بسياري وجود دارد كه نيازمند توجه خانواده و مدرسه است، اظهار كرد: مدرسه حلقه وصل بين خانه، معلم، مدير و دانش آموز است. علت آسيب هاي اجتماعي دانش آموزان به جامعه و گروه هاي هم سالان و خانواده ها بر مي گردد بنابراين وزارت آموزش و پرورش براي آموزش خانواده ها و آگاهي دادن به والدين در مدرسه تلاش و برنامه ريزي دارد.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به برخي آسيب هاي اجتماعي در جامعه و خانواده ها، اظهار كرد: در طرح ياريگران زندگي به آموزش خانواده ها، دانش آموزان و همسالان توجه شده است، بنابراين آمار مدارس مجري اين طرح را از ۲۰ به ۳۰ هزار افزايش داده ايم.

حاجي ميرزايي ادامه داد: بايد از ظرفيت فوق العاده شبكه شاد در اين طرح استفاده كنيم و اين طرح را در تمام مدارس كشور توسعه دهيم و مانند ساير بخش ها از شبكه شاد براي توسعه برنامه ها استفاده كنيم.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه كرونا نه تتها مانع اجراي طرح ياريگران زندگي نشود بلكه از طريق شبكه شاد موجب توسعه و تقويت اين طرح شويم.

گفتني است؛ در پايان اين نشست مشترك از نقشه راه ياريگران زندگي رونمايي شد.

نظر شما