شناسهٔ خبر: 44294795 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزير آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران؛

مدارس در مناطق نارنجي با حداقل كادر اجرايي بر فرايند آموزش غير حضوري نظارت مي كنند

وزير آموزش و پرورش در حاشيه نشست مشترك با دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار كرد: در مناطق نارنجي مدارس با حداقل كادر اجرايي فعال و بر فرايند آموزش هاي غير حضوري نظارت مي كنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجي ميرزايي در حاشيه نشست مشترك با دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران رسانه ملي، اظهار كرد: آينده جامعه در مدارس امروز ساخته مي شود و دانش آموزان امروز مديران بخش هاي مختلف فرداي جامعه هستند و عرصه فرهنگي و اقتصادي جامعه را مي سازند، بنابراين هرچقدر دانش آموزان سالم تر و توانمندتري داشته باشيم، مي توانيم جامعه سالم تري داشته باشيم.

وي پديده اعتياد را يكي از خطرات تهديد كننده دانش آموزان برشمرد و افزود: هر چند آمار اعتياد در مدارس نسبتا پايين است اما خطر بسيار بزرگي است. بنابراين طرح ياريگران زندگي با همكاري ستاد مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش با هدف افزايش آگاهي و توانمندي والدين، طراحي و در حال اجرا است و درحال حاضر به دليل ملاحظات بهداشتي در شرايط كرونايي اين طرح در بستر شبكه شاد ارائه مي شود.

وي ادامه داد: بخش مهم طرح ياريگران زندگي دانش آموزان هستند كه در آن گروه هم‌سالان از يكديگر مراقبت مي كنند و آگاهي هايي را دريافت مي كنند تا بتوانند به دوستانشان كمك كنند.

حاجي ميرزايي گروه هم‌سالان را در مصونيت دانش آموزان در برابر آسيب ها، مهم و كمك كننده به تحقق اهداف دانست و اضافه كرد: محتوايي  در اين زمينه توليد شده و در كانال هاي شبكه شاد بارگذاري شده است و در اختيار دانش آموزان تحت پوشش اين طرح قرار مي گيرد.

وي در خصوص نحوه فعاليت مدارس مناطقي كه از شرايط قرمز كرونايي خارج مي شوند، گفت: ستاد ملي مبارزه با كرونا در اين زمينه تعيين تكليف كرده است، بنابراين در مناطق نارنجي فعاليت آموزشي به صورت غيرحضوري خواهد بود اما مدارس باحضور مدير و حداقل كادر اجرايي فعال و بر فرآيند آموزش هاي حضوري نظارت خواهند كرد.

نظر شما