شناسهٔ خبر: 44272900 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اعلام برنامه حمايتي «اداره‌کل هنرهاي نمايشي» از توليد آثار براي عرضه در فضاي مجازي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- برنامه حمایتی اداره‌کل هنرهای نمایشی از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی در قالب اطلاعیه شماره 7 منتشر شد.
به گزارش آریا، در متن اطلاعیه شماره 7 اداره‌کل هنرهای نمایشی با عنوان «حمایت از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی» چنین آمده است:
اداره‌کل‌ هنرهای ‌نمایشی با توجه به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا در نظر دارد با هدف حمایت از فعالیت هنرمندان برای تولید و عرضه آثار نمایشی و همچنین تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه تعدادی نمایش را برای بازتولید و یک اجرا جهت ضبط حرفه ای و پخش از بسترهای ‌ارائه آثار در فضای مجازی مورد حمایت قرار دهد. گام نخست این طرح، شامل تعدادی از آثاری خواهد بود که در بهمن و اسفند 98 و فروردین، مهر و آبان 99 بر اساس مستندات در تهران و استان ها آماده اجرا بودند و به خاطر تعطیلی فعالیت ها از روند تولید واجرا باز ماندند.
شرایط و اولویت ها:
1- این حمایت مربوط به آثاری است که فرایند تولید آنها در بهمن، اسفند 98 و فروردین، مهر، آبان 99 انجام شده اما اجرا نشده اند و امکان باز تولید آنها در یک بازه زمانی حداکثر 15روزه برای یک اجرا و ضبط تصویری قابل انجام باشد.
2- آثار به لحاظ طراحی تولید و اجرا، امکان رعایت بیشترین حد از پروتکل‌های بهداشتی در فرایند تمرین و اجرا را داشته باشند.
3- اولویت انتخاب با آثاری است که متن آنها ایرانی باشد.
4- محدودیتی برای ارائه آثار عروسکی و کودک‌ و نوجوان وجود ندارد.
5- آثار اجتماعی با رویکرد امیدبخش در اولویت انتخاب خواهد بود.
6- آثار کمدی مورد استقبال قرار می‌گیرد.
پخش آثار:
پس از ضبط حرفه‌ای با کیفیت آثار نمایشی در توافق با کارگردان، پخش اثر از سامانه های موجود انجام خواهد شد.
حمایت‌ها:
1- مبلغ حمایت از هر اثر تا سقف 300 میلیون ریال است که با توجه به وجوه مختلف تولید اثرِ نمایشی تعیین خواهد شد.
2- در تهران علاوه بر تماشاخانه‌هایی که قرار بر اجرای اثر در آن مکان بوده، با توجه به تقاضاها در صورت موافقت مدیران تالارهای تحت پوشش اداره‌کل ‌هنرهای‌نمایشی (مجموعه تئاترشهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر) امکان استفاده از این تالارها نیز برای اجرا و ضبط آثار وجود دارد.
فرایند ثبت تقاضا:
ثبت تقاضا از طریق مراجعه به بخش حمایت از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی در درگاه ایران تئاتر به نشانی (http//www.theater.ir) از تاریخ 15 آذر تا 30 آذر 99 امکان پذیر خواهد بود.
متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق ایمیل thmajazi@gmail.com و شماره تلفن‌های 5-66705101 (داخلی 214) و66731419 با واحد توسعه فعالیت‌های هنرهای‌نمایشی در فضای مجازی ارتباط برقرار کنند.

نظر شما