شناسهٔ خبر: 44261111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تکالیف مجلس برای سازمان انرژی اتمی/ راه‌اندازی کارخانه تولید اورانیوم فلزی و راکتور 40 مگاواتی آب سنگین

مجلس، سازمان انرژی اتمی را مکلف کرد اقدامات لازم درباره بهره‌برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان، بهینه‌سازی و راه‌اندازی راکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین اراک و ساخت یک راکتور آب سنگین ۴۰ مگاواتی اقدامات لازم را انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 11 آذر) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران با ماده 4 و 5 آن موافقت کردند.

در ماده 4 این طرح آمده است:

سازمان انرژی اتمی مکلف است نسبت به بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان طی ۵ ماه از تصویب این قانون اقدام کند.

همچنین در ماده 5 این طرح آمده است: سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است، در راستای بند 4 قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران، همزمان با عملیات بهینه سازی و راه اندازی عامل واکنش (راکتور ) 40 مگاواتی آب سنگین اراک، نسبت به طراحی یک عامل واکنش (راکتور) آب سنگین 40 مگاواتی جدید با هدف تولید همسان‌های پایدار (رادیو ایزوتوپ) بیمارستانی با جدول زمانبندی اقدام کند و جدول زمان بندی این موضوع را ظرف یک ماه پس از تصویب این قانون به اطلاع مجلس شورای اسلامی برساند.

به گزارش فارس، کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت، امروز و با رای 251 نماینده، پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای - دفاعی بود. 

انتهای پیام/ 

نظر شما