شناسهٔ خبر: 44234847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل جدید آموزش وپرورش هرمزگان:

تحول در نظام تعلیم و تربیت نیازمند مشارکت جمعی است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل جدید آموزش وپرورش هرمزگان گفت: تحول در نظام تعلیم و تربیت نیازمند مشارکت جمعی است و موفقیت در این عرصه نیازمند فراهم کردن بستری مناسب بوده که همه با تعلق خاطر به این مجموعه، مشتاقانه پای کار باشند.

صاحب‌خبر -

ایرج بیت اللهی شامگاه یکشنبه در حاشیه آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان در جمع خبرنگاران افزود: آنچه می‌تواند تعلیم و تربیت را در مسیر رشد و بالندگی قرار دهد، پرهیز از خود رأیی، تفکر سلیقه‌ای و دوری از یکجانبه گرایی و هرگونه تنگ نظری است؛ چرا که آموزش و پرورش حیاط خلوت هیچ حزب و گروهی نیست و متعلق به مردم است.
وی بیان داشت: اگر این مؤلفه مهم نه در شعار بلکه در عمل سرلوحه کار باشد، در فضای وحدت و همدلی و با کمک همه دلسوزان این عرصه می‌توان کارهای بزرگی را رقم زد و آموزش و پرورش هرمزگان را به جایگاه واقعی و شایسته آن ارتقا داد.
مدیرکل جدید آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: برای اینکه این مجموعه بزرگ فرهنگی استان در مسیر برنامه‌های خود موفق شود، باید رویکرد برنامه‌های خود را مبتنی بر خردجمعی و حضور فکری و اجرایی صاحب‌نظران، دلسوزان و پیشکسوتان این عرصه قرار دهیم.
بیت الهی ادامه داد: بدون شک آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه است و نقش محوری در ارتقای همه شاخص‌ها دارد.

باید در فضای همدلی، روند رشد شاخص‌های آموزش وپرورش را ادامه دهیم
مدیرکل جدید آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: برای دستاوردهای آموزش وپرورش در این خطه از میهن اسلامی، زحمات زیادی کشیده شده و با قدردانی از همه تلاش‌ها و اقدام‌های انجام شده در دوره‌های گذشته، باید بکوشیم در فضای آکنده از وحدت و همدلی، با نگرشی نو و تحول گرا، روند رشد شاخص‌ها را ادامه دهیم.

بیت الهی خاطرنشان کرد: نباید چشم خود را بر واقعیت‌ها ببندیم و خدمات گذشته را نادیده بگیریم، چرا که آنچه تاکنون در این مجموعه حاصل شده سرمایه گرانسنگی است که باید در جهت حفظ و ارتقای آن کوشید.

توسعه و تحقق عدالت آموزشی هرمزگان در اولویت دارم

مدیرکل جدید آموزش وپرورش هرمزگان، تلاش در جهت توسعه و تحقق عدالت آموزشی، تکریم شایسته فرهنگیان بویژه بازنشستگان، مشارکت جدی و اثرگذار معلمان در تصمیم گیری‌ها، استفاده از ظرفیت همه نیروهای توانمند و ارج نهادن به استعدادها را به عنوان بخشی از برنامه‌های اصلی خود عنوان کرد.
بیت الهی گفت: به طور قطع استفاده از نیروهای خلاق و دارای مقبولیت باید براساس شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی و پرهیز از ملاحظات سیاسی و جناحی باشد و معتقدم در امور آموزش وپرورش همدلی، همراهی و مشارکت همگانی و بهره گیری از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی یک اصل راهبردی است که عمل به آن می‌تواند به نتیجه درخشان برسد.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها در جهت رشد و موفقیت آموزش وپرورش بیان داشت: برای رفع چالش‌های فراروی آموزش وپرورش هرمزگان، ارتباط و تعامل مؤثر و سازنده با همه دستگاه‌های اجرایی و مقام‌های استانی بویژه استاندار، مجمع نمایندگان مجلس، امامان جمعه و جماعات، علما، مجمع خیران و همه دلسوزان این عرصه سرلوحه کار است.
این مسؤول فرهنگی گفت: آموزش و پرورش یک نهاد عمومی و متکی بر مشارکت جمعی است و نفی این مهم باعث تضعیف این نهاد و عقب ماندگی آن می‌شود.
بیت اللهی در ادامه با اشاره به اهداف و سیاست‌های اجرایی خود، یادآورشد: برای رسیدن به موفقیت و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش هرمزگان با نگاه برنامه محور و بهره گیری از نگرش تیمی، براساس اصل مشورت با نخبگان در چارچوب یک اتاق فکر، بدون کمترین اتلاف وقت، از همین امروز با جدیت کار شروع است و هیچ توجیهی برای فرصت سوزی و اتلاف وقت و منابع قابل قبول نیست.
وی اضافه کرد: به عنوان خادم مردم و امانتدار این مسؤولیت، در مسیر آینده دانش آموزان به عنوان صاحبان اصلی آموزش وپرورش، با هیچ احدی تعارف نخواهم داشت و همه‌ی ظرفیت‌ها باید در خدمت تأمین آینده فرزندان استان باشد.
بیت الهی در پایان با قدردانی از حسن اعتماد مقام عالی وزارت آموزش وپرورش و مسؤولان استانی خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت ناشی از همه گیری بیماری کرونا، همه توان و تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا بتوانم در این جایگاه، مسؤولیت پذیر باشم و با مشارکت همه همکاران و خدمت شبانه روزی به مردم استان، منشأ تحول و کارآمدی آموزش و پرورش باشم.

نظر شما