شناسهٔ خبر: 44221856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای پروتکل الحاقی خطرناک است/ بازرسان آژانس جاسوس هستند

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: دسترسی‌های اعطا شده به دستور روحانی و ظریف در قالب اجرای پروتکل الحاقی خطرناک است زیرا بازرسان آژانس جاسوس هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 9 آذر) و در جریان بررسی درخواست 200 نماینده مجلس برای دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و در موافقت با دو فوریت این طرح اظهار داشت: نظارت آژانس انرژی اتمی نسبت به فعالیت کشورهای هسته‌ای به چند نوع تقسیم می‌شود که پادمان اولین مرحله آن است.

وی با بیان اینکه نوع نظارت پادمان نسبت به مواد و فعالیت‌های اعلام شده است افزود: کشورهای هسته‌ای فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که اعلام نمی‌کنند، از این رو آژانس انرژی اتمی اقدام به در نظر گرفتن پروتکل الحاقی برای مواد و فعالیت‌های اعلام نشده کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: هر جایی که به آژانس اعلام شود در آن فعالیت هسته‌ای انجام می‌شود، باید در دسترس بازرسان قرار بگیرد؛ آقایان روحانی و ظریف 2 بار مسئول پرونده هسته‌ای کشورمان شدند، از این رو در مرداد سال 82 به دستور افراد یاد شده و با امضای رئیس سازمان انرژی هسته‌ای وقت این دسترسی‌ها به آژانس داده شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: در آن زمان 1030 صفحه گزارش به بازرسان داده شد و دسترسی به اماکن نظامی نیز صورت گرفت؛ در واقع براساس پروتکل الحاقی نظارت‌ها هر موقع و هر کجا انجام می‌شود.

نبویان تصریح کرد: طبق اظهارات آقای روحانی در صفحه 211 کتابش عنوان شده بازرسان آژانس جاسوس هستند، از این رو دسترسی‌هایی به مراکزی مانند پارچین، سایت شهید کلاهدوز، لویزان و شیان، شهید کاظمی، مرکز نوین، مرکز صنایع دفاع از جمله مرکز تولید موتور و... داده شد. همچنین دسترسی به متخصصان نیز صورت گرفت.  

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا قبل از سال 82 هیچ فردی موضوعات یاد شده را نپذیرفت و در سال 92 مجددا این دسترسی‌ها پذیرفته شد که خطر جدی در ابعاد نظامی و هسته‌ای است، لذا اجرای پروتکل الحاقی باید متوقف شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما