شناسهٔ خبر: 44216700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صمت | لینک خبر

ترور ناجوانمردانه

صاحب‌خبر -

محسن فخری‌زاده، رئیس «سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع» که رسانه‌ها نام او را با کوشش‌هایش برای ارتقای سطح پیشرفت‌های دفاعی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح می‌شناسند، عصر جمعه، ۷ آذر در منطقه آبسرد شهرستان دماوند هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت و دقایقی پس از انتقال پیکر مجروحش با هلی‌کوپتر نیروهای امدادی به بیمارستان، به شهادت رسید.

بنا بر اعلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان درگیری محافظان این دانشمند با عناصر تروریست، وی هدف گلوله قرار می‌گیرد اما تلاش‌های تیم پزشکی برای احیایش به نتیجه نمی‌رسد و محسن فخری‌زاده درست در آستانه سالگرد ترور مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای ایران، در ۵۹ سالگی به شهادت می‌رسد. پس از انتشار نخستین اطلاعات درباره ترور او در یکی از سایت‌های خبری و به‌دنبالش بازنشر این مطالب در فضای مجازی و خبرگزاری‌های کشور و در نهایت اعلام و تایید رسمی ترور رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، جمعی از شخصیت‌های لشکری و کشوری نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند. بیشتر آنان از گرفتن انتقام خون شهید فخری‌زاده گفتند و برخی نیز بر ادامه راه او ازسوی سایر پژوهشگران عرصه فناوری‌های صنعت دفاعی کشور تاکید کردند.

q1.bmp


به‌موقع پاسخ ترور شهید فخری‌زاده را می‌دهیم

رئیس‌جمهوری گفت: همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران به‌خوبی بدانند که ملت ایران و مسئولان کشور شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند. به‌موقع و مناسب، مسئولان مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد. به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا، با اشاره به ترور شهید محسن فخری‌زاده تاکید کرد: مردم کشور ما و مردم جهان در جریان یک اقدام تروریستی بودند که دشمنان ایران علیه یک پژوهشگر و دانشمند ایرانی که ماه‌های اخیر وقت خود را صرف کرونا و پژوهش و ساخت کیت‌ها در این زمینه کرده بود، انجام دادند. ایشان برای خودکفایی کشور در دارو و تجهیزات در بخش پژوهشی وزارت دفاع که مسئول آن بود، کار زیادی انجام داد و این بخش توانست بخشی از نیازهای مردم را در زمینه مقابله با کرونا تامین کند.

وی افزود: این ترور وحشیانه نشان می‌دهد دشمنان ما در هفته‌های پراضطرابی هستند؛ هفته‌هایی که احساس می‌کنند دوران فشار آنها کم می‌شود و شرایط جهانی تغییر می‌کند و برای آنها این چند هفته مهم است که حداکثر استفاده را از آن ببرند تا هم بتوانند شرایط نامطمئنی را در منطقه به‌وجود بیاورند و هم توجهات جهانی را از ترور و ارعابی که این روزها در مناطق اشغالی به‌وجود آورده بودند، به مشکلات و مسائل دیگر معطوف کنند. رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه هم رژیم صهیونیستی و هم آنها که ضد ایران هستند، بدانند مسیر توسعه و تحقیقات کشور با سرعت ادامه خواهد یافت، گفت: با از دست رفتن شهید فخری‌زاده، فخری‌زاده‌های فراوان کمر همت خواهند بست و در این صحنه وجود او که الان در جمع ما نیست جبران خواهند کرد.

12.bmp

شناسایی عناصر خودفروخته آغاز شده است


وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی عناصر خودفروخته تروریست جنایت ددمنشانه ترور محسن فخری‌زاده را آغاز کرده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هادیان جنایتکار خواهند گرفت. به گزارش ایرنا، محمود علوی در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری، با انتشار پیامی اعلام کرد: شهادت مظلومانه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شهید والامقام دکتر محسن فخری‌زاده موجب تالم و تاسف فراوان شد. محمود علوی تصریح کرد: به آگاهی مردم عزیز و قدرشناس کشورمان می‌رساند سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی عناصر خودفروخته تروریست این جنایت ددمنشانه را آغاز کرده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هادیان جنایتکار خواهند گرفت.

smt_1669.bmp

انتقام ناکامی از پیشرفت‌های فناوریکی و دفاعی


عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز در پیامی نوشت: شهید فخری‌زاده و سایر شهدای بزرگوار دانش هسته‌ای و دیگر علوم پیشرفته مانند سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی گواهان صادقی بر پیشرفت و قدرت علمی و اقتدار و صلابت دفاعی انقلاب اسلامی هستند و از همین جهت مورد سوء قصد استکبار جهانی قرار گرفته‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در متن این پیام آمده است: دشمنان تروریست مردم ایران به خیال خام و ارتجاعی خود انواع تهدیدات و تهاجمات خصمانه را، از تحریم‌های گسترده ظالمانه تا تلاش برای ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور و ترور عزیزترین و مخلص‌ترین خادمان ملت به راه انداختند، اما با مقاومت حداکثری و جانانه مردم هوشیار و عزت‌جوی ایران اسلامی روبه‌رو شدند و در تسلیم کردن مردم ایران ناکام ماندند.
نظام تروریست دولتی و بین‌المللی با شکست مفتضحانه خود در فشار حداکثری بر مقاومت مردم ایران با هدف قرار دادن قهرمانان دفاع ملی و دانش بومی قصد دارد انتقام ناکامی‌های خود را از پیشرفت‌های فناوریکی و دفاعی و علمی ایرانیان که احیاگر تمدن بزرگ اسلامی ایرانی شده‌اند، بگیرد.

212.bmp

عاملان این جنایت بزرگ مجازات خواهند شد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با محکوم کردن ترور شهید فخری‌زاده و تاکید بر اینکه قطعا عاملان این جنایت بزرگ مجازات خواهند شد، گفت: راه شهید فخری‌زاده پرشتاب‌تر از قبل تداوم خواهد یافت.
 به گزارش سپاه‌نیوز، سرلشکر حسین سلامی در پی شهادت دانشمند برجسته و پاسدار رشید انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان کوردل ملت ایران به‌ویژه طراحان، عاملان و حامیان این جنایت نیز بدانند این‌گونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه این مسیر پرشکوه و اقتدارآفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت آنان در دستور کار قرار گرفته است.

w1.bmp

شناسایی و دستگیری عناصر مزدور

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه نیز در پیامی گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضایی ذی‌ربط، موظفند در اسرع وقت با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایتکار، اقدام کرده و کلیه دست‌اندرکاران این جنایت اعم از آمران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمال‌شان برسند.

w1w.bmp

امروز راه مماشات بسته است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هم با انتشار آیه ۲۲۷ سوره شعرا که به «آیه انتقام» معروف است نسبت به این حادثه واکنش نشان داد. او همچنین با صدور پیام تسلیتی خطاب به «نهادهای امنیتی و اطلاعاتی» اظهار کرد: «لازم است نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشد مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات لازم را به انجام رسانند.
امروز راه مماشات بسته است و انتقام گرفتن از آمران و عاملان این جنایت‌های بزرگ است که هزینه سنگین و غیرقابل بازگشت این ترورها را برای آنها مشخص خواهد کرد.»

eqe.bmp

ایران یک بار دیگر قربانی عملیات تروریستی شد

وزیر امور خارجه در توییتی به زبان عربی با بیان اینکه امروز ایران یک بار دیگر قربانی یک عملیات تروریستی شد، نوشت: شهادت در راه حق، هنر مردان خداست و مجازات ظالمان، سنت الهی است.
به گزارش فارس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این توییت نوشت: امروز ایران یک بار دیگر قربانی یک عملیات تروریستی شد و یکی از دانشمندان برنامه صلح‌آمیز کشورمان توسط تروریست‌ها به شهادت رسید. سالیان درازی است که قهرمانان کشورم برای ثبات و استقرار منطقه و جهان با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند.

نظر شما