به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نمکی وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاشها، فداکاری و سختکوشیهای مجموعه بزرگ وزارت بهداشت در مدیریت این وضعیت پیچیده و سخت کرونا، اظهار کرد: آرزو میکنم هرچه زودتر بتوانیم شرایط کنونی را به سامان برسانیم و بر این ویروس عجیب غلبه کنیم.
وی با بیان اینکه جامعه ما همچون دیگر جوامع اهدافی دارد، گفت: آموزش، رفاه و سلامت از شاخصهای مهم توسعه انسانی هستند که بدون تردید آموزش نقطه آغاز است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بدون تردید جامعه همانگونه عمل میکند که یاد گرفته است. اصولا کارآمدی همه نهادهای ما به کارآمدی نظام یادگیری متصل است، هرچه نظام یادگیری بهتر، درستتر و سنجیدهتر عمل کند، امید است که کارایی نهادهای ما افزایش پیدا کند.
حاجی میرزایی افزود: اگر کاستیهایی در کشور داریم نتیجه نظام یادگیری است، بخشی از این کاستیها در این است که ما چقدر توفیق پیدا کردیم ترکیب ارگانیک را بین مجموعههایی که در حقیقت یک هدف مهم را تعقیب میکنند، حاصل کنیم.
وی بیان کرد: ما در آموزش و پرورش افراد را در بهترین دوره زندگی آنها در اختیار داریم یعنی دورهای که در اختیار ما هستند از نظر مجموعه یافتههای علمی موثرترین و پایدارترین دوره یادگیری است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ارتباط ما با دانشآموزان، ارتباطی منظم، همه روزه، طولانی و چهره به چهره است که قابلیت ارزیابی دارد. همه اینها نشان میدهند که باید در سطح آموزش اتفاقی بیفتد که افراد را برای حضور فعال، موثر و بی دغدغه در جامعه آماده کنیم.
حاجی میرزایی اعلام کرد: بدون شک یکی از مهمترین عرصههایی که افراد باید برای آن آماده شوند حوزه سلامت و بهداشت است. باید یاد بگیرند چگونه از خود و دیگران مراقبت کنند.
وی افزود: در دوره شیوع کرونا اعتقاد داشتم که در کنار مراقبت و تقوای پرهیز افراد باید مراقبت از خود را یاد بگیرند. در همکاری ارگانیک دو دستگاه مهم است که ما از این حیث افراد را تجهیز کنیم؛ یعنی کسی که دیپلم میگیرد از نظر سلامت و مجموعه آموزههای بهداشتی هویتی داشته باشد.
حاجی میرزایی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین یکی از ساحتهایی که برای آموزش و پرورش پیش بینی شده است همین ساحت زیستی و قدمی است که تاکید دارند متوازن باشد، گفت: یعنی اگر وجهی بر وجهی دیگر غلبه کند ممکن است مشکلی ایجاد کند. همان قدر که آموزش اصول اعتقادی اخلاق، اقتصاد، سیاست و اجتماع برای ما اهمیت دارد، سلامت افراد هم برای ما اهمیت دارد.
وی ادامه داد: نکته کلیدی این است که جامعه هدف ما کسانی هستند که اگر رفتاری را یاد بگیرند میتوانند بر پیرامون خود هم تاثیر بگذارند. باید بتوانیم شکلی از همکاری را تعریف کنیم که از همان پایه اول ابتدایی؛ یعنی در هر دوره تحصیلی هدف گذاری روشنی در این زمینه وجود داشته باشد.
حاجی میرزایی با بیان اینکه برای دورههای تحصیلی اهدافی را ترسیم کردهایم، گفت: تغذیه موضوع مهمی است که باید در دستور کار قرار دهیم. کارهای مشترک متعدد زیادی را همچون بهداشت دندان و دهان مبارزه با چاقی بر اساس استاندارهایی که شما تعریف کردید، با هم انجام دادیم که میتواند توسعه پیدا کند.
وی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا آموزشهای متعددی را برای معلمان، دانشآموزان و مدیران داشتهایم. ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد و یک میلیون معلم و مدیر نیز تحت این انضباط قرار میگیرند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در آستانه تولید بستههای یادگیری هستیم. براساس سند تحول باید محتوای یادگیری ما از کتاب محور به سمت بستههای یادگیری و از دانش محوری به سمت تربیت در ۶ ساحت انتقال پیدا کند.
وی با بیان اینکه جامعه ما همچون دیگر جوامع اهدافی دارد، گفت: آموزش، رفاه و سلامت از شاخصهای مهم توسعه انسانی هستند که بدون تردید آموزش نقطه آغاز است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بدون تردید جامعه همانگونه عمل میکند که یاد گرفته است. اصولا کارآمدی همه نهادهای ما به کارآمدی نظام یادگیری متصل است، هرچه نظام یادگیری بهتر، درستتر و سنجیدهتر عمل کند، امید است که کارایی نهادهای ما افزایش پیدا کند.
حاجی میرزایی افزود: اگر کاستیهایی در کشور داریم نتیجه نظام یادگیری است، بخشی از این کاستیها در این است که ما چقدر توفیق پیدا کردیم ترکیب ارگانیک را بین مجموعههایی که در حقیقت یک هدف مهم را تعقیب میکنند، حاصل کنیم.
وی بیان کرد: ما در آموزش و پرورش افراد را در بهترین دوره زندگی آنها در اختیار داریم یعنی دورهای که در اختیار ما هستند از نظر مجموعه یافتههای علمی موثرترین و پایدارترین دوره یادگیری است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ارتباط ما با دانشآموزان، ارتباطی منظم، همه روزه، طولانی و چهره به چهره است که قابلیت ارزیابی دارد. همه اینها نشان میدهند که باید در سطح آموزش اتفاقی بیفتد که افراد را برای حضور فعال، موثر و بی دغدغه در جامعه آماده کنیم.
حاجی میرزایی اعلام کرد: بدون شک یکی از مهمترین عرصههایی که افراد باید برای آن آماده شوند حوزه سلامت و بهداشت است. باید یاد بگیرند چگونه از خود و دیگران مراقبت کنند.
وی افزود: در دوره شیوع کرونا اعتقاد داشتم که در کنار مراقبت و تقوای پرهیز افراد باید مراقبت از خود را یاد بگیرند. در همکاری ارگانیک دو دستگاه مهم است که ما از این حیث افراد را تجهیز کنیم؛ یعنی کسی که دیپلم میگیرد از نظر سلامت و مجموعه آموزههای بهداشتی هویتی داشته باشد.
حاجی میرزایی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین یکی از ساحتهایی که برای آموزش و پرورش پیش بینی شده است همین ساحت زیستی و قدمی است که تاکید دارند متوازن باشد، گفت: یعنی اگر وجهی بر وجهی دیگر غلبه کند ممکن است مشکلی ایجاد کند. همان قدر که آموزش اصول اعتقادی اخلاق، اقتصاد، سیاست و اجتماع برای ما اهمیت دارد، سلامت افراد هم برای ما اهمیت دارد.
وی ادامه داد: نکته کلیدی این است که جامعه هدف ما کسانی هستند که اگر رفتاری را یاد بگیرند میتوانند بر پیرامون خود هم تاثیر بگذارند. باید بتوانیم شکلی از همکاری را تعریف کنیم که از همان پایه اول ابتدایی؛ یعنی در هر دوره تحصیلی هدف گذاری روشنی در این زمینه وجود داشته باشد.
حاجی میرزایی با بیان اینکه برای دورههای تحصیلی اهدافی را ترسیم کردهایم، گفت: تغذیه موضوع مهمی است که باید در دستور کار قرار دهیم. کارهای مشترک متعدد زیادی را همچون بهداشت دندان و دهان مبارزه با چاقی بر اساس استاندارهایی که شما تعریف کردید، با هم انجام دادیم که میتواند توسعه پیدا کند.
وی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا آموزشهای متعددی را برای معلمان، دانشآموزان و مدیران داشتهایم. ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد و یک میلیون معلم و مدیر نیز تحت این انضباط قرار میگیرند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در آستانه تولید بستههای یادگیری هستیم. براساس سند تحول باید محتوای یادگیری ما از کتاب محور به سمت بستههای یادگیری و از دانش محوری به سمت تربیت در ۶ ساحت انتقال پیدا کند.
نظر شما