شناسهٔ خبر: 44209054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محکومیت ترور شهید فخری زاده از سوی نهادهای انقلابی استان اردبیل

نهادی انقلابی در اردبیل با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای شهادت شهید سرافراز اسلام محسن فخری زاده را تسلیت گفته و اعلام کردند دشمنان کینه توز این مرز و بوم بدانند با به شهادت رساندن دانشمندان برجسته کشورمان در حرکت پیشرفت کشور به سوی قله‌های ترقی و کمال خللی وارد نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سپاه حضرت عباس (ع) استان با صدور پیامی ترور شهید دکتر محسن فخری زاده به دست جنایتکارِ عناصر خود فروخته استکبار جهانی و مزدوران صهیونیسم بین‌الملل را محکوم کرده و آورده است: ملت بزرگ ایران این پیام را به فتنه‌گران محور غربی-عبری-عربی می‌دهد که بوق‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی و اشک تمساح آنان برای مزدوران تروریست مانع انتقام سخت نخواهد شد و ملت ایران از امروز برای انتقام لحظه شماری می‌نماید.

در ادامه پیام، سپاه استان با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای استان توسط فرزندان این مرز و بوم ادامه خواهد داشت تاکید شده است: ما جمعی از پاسداران، رزمندگان عاشورایی سپاه حضرت عباس (ع) و ایثارگران و بسیجیان سلحشور با روح بلند و ملکوتی شهید فخری زاده عهد می‌بندیم که پرچم آرمانهایش را همچون درفشی پرتلاءلو بر قلب خویش استوار نگه میداریم و این راه پُر تشعشع را که امید آزادگان جهان است با صلابت ادامه خواهیم داد.

هدف قراردادن عالمان و دانشمندان ایرانی نشان از استیصال دشمن در برابر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است

بسیج رسانه استان اردبیل و انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان شعبه استان اردبیل نیز در بیانیه مشترکی ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده را محکوم کرده و آورده‌اند؛ ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای ایران بار دیگر دشمنی استکبار و صهیونیست اشغال‌گر را در قبال ملتی آزاده، مسلمان و مجاهد به جهانیان نشان داد.

این اقدام جنایتکارانه در راستای توطئه استکبار برای استقلال و آزادی ملتی با عزت و سرافراز است، ملتی که برای دستیابی به استقلال و ایستادن در مقابل گردنکشان و دشمنان قسم خورده اسلام خون‌های زیادی را داده است.

حرکت‌های مذبوحانه دشمن و هدف قرار دادن عالمانی مخلص و دانشمندانی مجاهد نشان از ناتوانی، درماندگی و استیصال آن‌ها در قبال قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم وفادار به خون شهدا و رهبری انقلاب می‌باشد.

دشمن با ترور و به شهادت رساندن فرزندان مخلص ایران اسلامی نمی‌تواند در عزم و اراده مردم برای دفاع از نظام و انقلاب خللی وارد نماید. شهادت بزرگ مردانی چون شهید فخری زاده تداوم بخش راه پر افتخار پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور خواهد بود.

ملت قهرمان ایران بر این باور است که نبرد با استکبار جهانی و دفاع از آرمان‌های انقلاب برای کشور اسلامی بهروزی و برای ستمگران جز شکست حاصل دیگری نخواهد داشت.

جامعه رسانه‌ای استان اردبیل ضمن محکومیت شدید حرکت بزدلانه تروریست‌های خبیث با محوریت آمریکا و صهیونیست، شهادت دانشمند جهادگر شهید دکتر محسن فخری زاده را به محضرآقا ولی عصر(ع) و نائب بر حق ایشان مقام معظم رهبری، ملت قهرمان و مسلمان ایران و خانواده محترم و معزز این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض نموده از مسؤولان محترم می‌خواهد شناسائی هر چه سریع عوامل این ترور، برخورد قاطعانه با رژیم‌های دخیل در جنایت و گرفتن انتقامی سخت از مسبیین را مورد توجه قرار  دهند.

خون شهید فخری‌زاده موجب روئیدن ده‌ها بلکه صدها فخری زاده دیگر خواهد شد

بسیج اساتید، بسیج علمی، بسیج طلاب و روحانیون و ناحیه دانشجویی سپاه حضرت عباس (ع) پیرو شهادت دانشمند هسته‌ای و استاد دانشگاه، شهید دکتر محسن فخری زاده بیانیه‌ای مشترک صادر کردند؛
در این بیانیه آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (سوره آل عمران؛ آیه ۱۶۹) هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند.

ملت بزرگ و شهیدپرور ایران بار دیگر یکی از فرزندان برومند خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرد. استاد شهید دکتر محسن فخری زاده به دست جنایتکارِ عناصر خودفروخته استکبار جهانی و مزدوران صهیونیسم بین الملل به شهادت رسید.

جامعه علمی، اساتید، طلاب و روحانیون، ناحیه دانشجویی سپاه حضرت عباس (ع)  شهادت این استاد گرانقدر را به محضر حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنافداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و خانواده محترم شهید تبریک و تسلیت عرض می‌نماید و اعلام می‌کند: نوشیدن شربت گوارای شهادت اجر زحمات و ایثارگری‌های این چهره علمی کشور است؛ او که روزی در عرصه دفاع مقدس و نبرد سخت با دشمنان اسلام و در پی آن در صحنه جهاد علمی برای اقتدار ایران از پای ننشست.

ملت ایران به خوبی به یاد دارد این سخن پیر مرادش خمینی کبیر را که فرمود: «از هر قطره خون شهید ما که به زمین می‌ریزد انسان‌های مصمم‌تر و مبارزی به وجود می آیند»؛ «همین شهادت‌ها پیروزی را بیمه می‌کند همین شهادت‌هاست که دشمن را رسوا می‌کند در دنیا». دشمنان بدانند یقینا مردم شهیدپرور ایران مصمم‌تر و با انگیزه مضاعف برای اعتلای کلمه حق در جهان ایستادگی کرده و با همکاری ملت‌های منطقه، غده بدخیم سرطانی رژیم صهیونیستی را از ریشه برخواهند کند و نیروهای تروریست آمریکایی را از منطقه اخراج خواهند نمود.

همچنین سازمان‌های بین المللی و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری که این روزها به ابزاری سیاسی برای فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران بدل شده‌اند و چشمان خود را بر این‌گونه جنایات تروریستی بسته و می‌بندند؛ بدانند که نگرانی‌های مضحک آنان برای انجام ضربه متقابل علیه گروهک‌های تروریستی، رژیم جعلی صهیونیست و در رأس آنها نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه مانع اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد.

ملت بزرگ ایران این پیام را به فتنه‌گران محور غربی-عبری-عربی می‌دهد که بوق‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی و اشک تمساح آنان برای مزدوران تروریست مانع انتقام سخت نخواهد شد و ملت ایران از امروز برای انتقام لحظه شماری می‌نماید. دشمنان ایران و اسلام عزیز گمان می‌کنند با شهادت‌ها و ترورها می‌توانند اندیشمندان و دانشمندان ما را دفن و خاموش کنند در حالی‌که خون شهید فخری زاده موجب روئیدن ده‌ها بلکه صدها فخری‌زاده دیگر خواهد شد.

ما رزمندگان و بسیجیان سپاه استان اردبیل با روح بلند و ملکوتی شهید فخری‌زاده عهد می‌بندیم که پرچم آرمان‌هایش را همچون درفشی پرتلاءلو بر قلب خویش استوار نگه می‌داریم و این راه پُر تشعشع را که امید آزادگان جهان است با صلابت ادامه خواهیم داد.

هرگونه گفتمانی در مورد مذاکره‌ مجدد با تروریست‌ها خطای نابخشودنی است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در اطلاعیه‌ای جداگانه با محکوم کردن ترور ناجوانمردانه دانشمند ایرانی اعلام نمود؛

بسم رب الشهدا و الصدیقین

"این نهضت باید زنده بماند و زنده ماندنش به این خونریزی‌هاست.
بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند.
بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود.
ما ازمرگ نمى ترسیم؛
و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید ..."
حضرت امام خمینی(ره)

قریب به چهل سال است که کشور عزیزمان آماج حملات ددمنشانه‌ی عوامل استکبار  و صهیونیسم جهانی و منافقین کور دل است.

بیش از چهل سال است که دشمنان نظام اسلامی به صورت آشکار و پنهان با استفاده از حربه ناجوانمردانه ترور، سعی در از بین بردن نخبگان میهن عزیزمان برای متوقف ساختن حرکت و رشد شتابان علمی ومعنوی انقلاب دارند.

در طول چهل دهه از عمر انقلاب دشمنان از هیچ جنایتی در تلاش برای اجرای کودتا، راه اندازی جنگهای سخت ، نرم و نیمه سخت در ابعاد مختلف تا ترور در حق ملت بزرگ ایران کوتاهی نکرده‌اند و اینکه ترور ناجوانمردانه دانشمند برجسته هسته‌ای و موشکی کشورمان، شهید دکتر محسن فخری‌زاده از خوی وحشیگری و دشمنی آشکار نظام سلطه و استکبار و صهیونیسم جنایتکار با ملت ایران است.

این اقدام جنایتکارانه و ددمنشانه، مقارن با دهمین سالگرد ترور شهید شهریاری، یکی دیگر از دانشمندان عزیزمان توسط دشمنان قسم خورده، پیام آشکار و واضحی برای برخی ساده اندیشان و غرب باوران داخلی دارد که باطن خباثت آلود دشمن را درک کنند و ببنند.

"افلا یتفکرون"؛ به راستی دشمنان قسم خورده‌ی این مرز و بوم چگونه باید کینه و دشمنی خود را نشان دهند تا دیگر عده‌ای در داخل کشور، فریب سراب‌گونه طبل مذاکره با این شیاطین را نخورند؟

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان اردبیل با محکومیت این اقدام ناجوانمردانه و عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی، ضمن تاکید بر انتقام و پاسخ کوبنده و دندان شکن به این گستاخی و شرارت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، هر گونه گفتمانی در مورد مذاکره‌ی مجدد با تروریست‌ها را خطای نابخشودنی دانسته و در مقابل آن خواهد ایستاد.

انتهای پیام/3463/

نظر شما