شناسهٔ خبر: 44208167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظریف: شرم آور است، برخی از ایستادن در برابر تروریسم خودداری می کنند

تهران- ایرنا- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توئیتی نوشت که شرم آور است که برخی از ایستادن در برابر تروریسم خودداری می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه شب ایرنا از وزارت امور خارجه، ظریف در این توئیت افزود: بدون شک حمله تروریستی به دانشمند هسته‌ای ما توسط یک رژیم تروریست طراحی و برنامه‌ریزی و توسط همدستان جنایتکار آن اجرا شده است.

او ادامه داد: شرم‌آور است که برخی از ایستادن در برابر تروریسم خودداری کرده و خود را پشت دعوت به "خویشتنداری" پنهان می‌کنند.

وی تاکید کرد: بی‌کیفرگذاشتن، به جسورتر شدن رژیم تروریستی منجر می‌شود که تجاوزگری در ذات آن است.

ظریف همچنین در توئیت دیگری به زبان روسی نوشت: ترور بزدلانه یکی دیگر از دانشمندان برجسته ایران و معاون وزیر دفاع توسط تروریست های جنایتکار نقض آشکار قوانین بین المللی، نادیده  گرفتن مبانی انسانی و اخلاقی و موجب مسئولیت محرز بین المللی است.

وزیر امور خارجه نوشت: ایران تاکنون جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان در خط مقدم مبارزه با تروریسم  بوده است.

وی خاطر نشان کرد: جامعه بین‌المللی را به محکومیت تروریسم دولتی و ایجاد اجماع در مقابل تنش و ماجراجویی در منطقه فرا می خوانیم.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های  مسلح عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر  خودروی حامل محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، این دانشمند برجسته کشورمان را به شهادت رساندند.

بر اساس اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

رهبر انقلاب در پیامی با تسلیت شهادت این دانشمند برجسته تاکید کردند:‌ دو موضوع مهم را همه‌ دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخش‌هائی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

رییس جمهوری هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند. به موقع و مناسب، مسئولین مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد.

نظر شما