شناسهٔ خبر: 44207154 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون اول رییس جمهور:

نباید وقفه و خللی در روند تولید داروی مورد نیاز مردم ایجاد شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: نباید در روند تولید دارو‌های مورد نیاز کشور با قیمت مناسب برای مردم وقفه و خللی حاصل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان ،  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (شنبه) در دیدار هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان دارو‌های انسانی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت، اظهار داشت: باید قدردان زحمات تولید کنندگان بخش دارو در کشور بود که با دلسوزی و تحمل سختی‌ها پای کار ایستاده اند تا مردم به پشتوانه آن‌ها و پزشکان و کادر درمان آرامش داشته باشد.

دولت ارز مورد نیاز بخش بهداشت و درمان را بطور کامل اختصاص خواهد داد

وی با بیان اینکه دولت تلاش خواهد کرد تا ارز ۴۲۰۰ تومانی بخش بهداشت و درمان بطور کامل تخصیص یابد، گفت: به هیچ وجه نباید در روند تولید دارو‌های مورد نیاز کشور با قیمت مناسب برای مردم وقفه و خللی حاصل شود و دولت برای رفع مشکل تولید کنندگان آمادگی لازم را دارد.

معاون اول رئیس جمهور دغدغه دولت را تامین داروی با قیمت مناسب و کافی برای مردم دانست و از شرکت‌های خصوصی خواست تا در ارتباط با بخش خصوصی سایر کشور‌ها در زمینه تامین مواد اولیه برخی دارو‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

جهانگیری ادامه داد: همواره به همه دستگاه‌ها تاکید کرده ام در سیاست گذاری‌ها نظر مشورتی نهاد‌های مدنی را لحاظ کنند، زیرا این مجموعه‌ها با کمترین درخواست حاضر هستند پیشنهاد‌ها و راهکار‌های موثری برای حل مشکلات ارایه کنند.

در این جلسه هریک از اعضای هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان دارو‌های انسانی بطور جداگانه دیدگاه‌ها و مشکلات خود در زمینه تخصیص و تامین ارز کارخانجات داروسازی، کارآفرینی و بومی سازی فناوری‌های نوین، نیاز‌های دارویی کشور، قیمت گذاری دارو، تولید دارو‌های مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا، میزان داخلی سازی دارو و توان ارزآوری این صنعت ارایه کردند.

پایان پیام/50

نظر شما