شناسهٔ خبر: 44199910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد اشتغال با فعال سازی معادن غیر فعال هرمزگان

معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هزار میلیارد ریال اعتبار برای فعال سازی ۵۴ معدن در هرمزگان نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،ابراهیم سعدینی، معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۵۴ واحد معدن غیر فعال هرمزگان به چرخه تولید باز می گردند.

سعدینی با اشاره به نیاز اعتبار هزار میلیارد ریالی برای فعال سازی ۵۴ معدن در هرمزگان افزود: با فعال‌سازی این معادن  برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

او گفت: در شهرستان میناب مواد معدنی شامل «کرومیت و مصالح ساختمانی همچون شن و ماسه»، رودان «کرومیت و منگنز»، بشاگرد «منگنز، کرومیت و حتی مس و طلا» و حاجی آباد «کرومیت و منگنز» و باغات «سنگ آهن و معادن سنگ چینی» است.

معاون امور معادن صنایع معدنی گفت:در هرمزگان ۲۱ نوع ماده معدنی شامل؛ سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت، دولومیت، سنگ آهک، خاک سرخ و سنگ لاشه قابل اکتشاف است که مواد استخراج شده از این معادن در صنعت ساختمان، صنایع فولاد، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجر کاربرد دارد.

سعدینی با اشاره به برابری صادرات این مواد معدنی با نفت، گفت: این موادمعدنی علاوه برمصرف داخلی و کمک به واحد‌های تولیدی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و چین صادر می‌شود.

انتهای پیام/ر

نظر شما