شناسهٔ خبر: 44199518 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

علمای اهل سنت سراسر ایران تاکید کردند؛

عاملان ترور دانشمند هسته‌ای به اشد مجازارت برسند/ لزوم پاسخ متقابل مسئولان نظامی و امنیتی نسبت به این حادثه

عصر روز گذشته، جمعه 7 آذر 99، محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع؛ از موثرترین افراد در پروژه‌های هسته‌ای، موشکی و داروئی و ... ایران در آبسرد دماوند به دست عوامل موساد ترور شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصر جمعه 7 آذر99؛ خبری دردناک روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت. خبر یک ترور. ترور محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع؛ از موثرترین افراد در پروژه‌های هسته‌ای، موشکی و داروئی و ... ایران که به دست عوامل موساد در آبسرد دماوند ترور و شهید شد.

دانشمندی دیگر توسط عمال جنایتکار رژیم صهیونیستی در ایران به شهادت رسید و سراسر ایران اسلامی را متاثر کرد. 

آنچه در ادامه می‌خوانید ابراز تاسف و خشم علمای اهل تسنن سراسر کشور از این اتفاق ناگوار است.

ماموستا ملاهاشم نوری، امام جمعه اهل سنت قروه:

ترور شهید فخری‌زاده تلنگری بر باطل‌بودن چشم امید به خارج است

ماموستا ملاهاشم نوری در گفتگو با کُردتودی ضمن محکوم کردن شهادت شهید محسن فخری زاده اظهار داشت: این یک حرکت تروریستی ناجوانمردانه علیه ملت ایران و گناهی نابخشودنی است؛ از زمانی که این خبر را شنیده ایم اندوهگین شده ایم زیرا شهادت چنین شخصیتی ترور تمام ملت ایران اسلامی است.

وی افزود: ما امروز باید برای انتقام خون شهیدان خود در مسیر درستی قرار بگیریم و کسانی که چشم طمع به گفتگو با دشمنان ایران دارند باید این حادثه را یک تلنگر بدانند. 
 
امام جمعه اهل سنت قروه خاطرنشان کرد: چگونه است که عده ای به دنبال گفتگو با دشمن هستند در حالی که دشمن درصدد نابودی ما بوده و هست؟ 
 
وی بیان داشت: مسئولان ما اگر اینجا در برابر این جریان فکر و اندیشه خود را بکار نگیرند و تنها به دنبال کمک از سوی دشمن باشند باید برای مملکت بگوییم انا لله و انا الیه راجعون.
 
به گفته ماموستا نوری دشمن خبیث ترین و ناجوانمردانه ترین رفتار خود را در به شهادت رساندن شهید محسن فخری زاده نشان داده است و این دیگر خط قرمز ما و انقلاب ما و کشور ما در تمام امور است و هیچگونه دست دوستی ای چه نسبت به امریکا و چه نسبت به همدستان آنان نخواهیم داشت.
 
وی به سخنرانی نتانیاهو در خصوص شهید فخری زاده اشاره کرد و گفت: وقتی کسی مانند نتانیاهو منفور در خصوص این شهید بزرگوار سخن می گوید نشان‌دهنده اهمیت شخصیت شهید فخری زاده است.
 
وی ادامه داد: چگونه مسئولین ما اجازه می دهند که شخصیت ها و گوهرهای این چنین به سادگی در دسترس عوامل تروریستی دشمن قرار گیرند؟ 
 
به گفته ماموستا نوری قطعا دست اسرائیل غاصب در این جریان وجود دارد و این تکرار دشمنی غرب با ایران اسلامی است که در به شهادت رساندن دیگر شهدای هسته ای نیز همانند آن دیده شده است.

ماموستا عبدالسلام محمدی، امام جمعه دهگلان:

شهادت شخصیت‌های علمی نشان ذلت و خواری دشمن و ناتوانی در برابر ایران اسلامی است

ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، ضمن محکوم کردن شهادت دانشمند هسته ای توسط ایادی استکبار با اشاره به آیه از قرآن که می فرماید: وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ.__إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ. و آنان که ظلم و ستم کردند بزودی خواهند دانست که به چه کیفرگاه و دوزخ انتقامی باز می گردند که البته ما از بدکاران انتقام خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه شهید محسن فخری زاده یکی از دانشمندان حوزه هسته ای کشور که سالیان متمادی مجاهدانه و مجدانه در راستای اعتلا وترقی علمی کشور تلاش های خستگی ناپذیری را متحمل و از مفاخر بزرگ علمی کشور بودند که متاسفانه اخیرا به دست تروریست های خبیث و دست پروده سرویس های جاسوسی استکبار ترور و به درجه رفیع شهادت مستفیض شدند.

ماموستا محمدی گفت: ترور به عنوان یک نوع جنگ و حمله ناجوانمردانه و مذموم  که نشانه ذلت و درماندگی دشمن است هنگامی رخ خواهد داد که دشمن توان مقابله علمی، کلامی و منطقی را نداشته  و با تلاش مذبوحانه و ناجوانمردانه دست به ترور فیزیکی می زند و این نشانه ذلت و ضعف دشمن واقتدار شهیدان راه اعتلای اسلام ونظام مقدس انقلاب اسلامی می باشد.

امام جمعه دهگلان اظهار داشت: بدون شک و گمان با توجه به اینکه رژیم نامشروع اسرائیل و شیطان بزرگ آمریکا در سالهای اخیر با تحریم، تهدید و اقدام عملی با ترور و شهادت دانشمندان حوزه هسته ای روی آورده اند و اخیرا هم نخست وزیر رژیم نامشروع وغاصب صهیونیزم به صراحت در یک جلسه تبلیغاتی از این دانشمند بزرگوار به عنوان تهدیدی جدی بر علیه منافع کشور نامشروعش یاد کرده اند.

ماموستا محمدی گفت: این نوع اقدامات ناجوانمردانه که در راستای حذف فیزیکی دانشمندان ما در حال اجراست در جهت ایجاد آشوب، بلوا و ایجاد نا امنی بوده که الحمدلله در عرصه هسته ای وسایر حوزه های علمی و فناوری  دانشمندان بسیاری در جهت اعتلا و عظمت نظام مقدس انقلاب اسلامی و اقتدار آن مجدانه و خستگی ناپذیر در حال تلاش و پیگری می باشند.

امام جمعه دهگلان ضمن تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد بزرگوار و دانشمند فرهیخته به ملت ایران وخانواده های معظم شهدا و ایثارگران و نیروهای خدوم انقلابی و ارزشی این حرکت ناجوانمردانه را محکوم کرد و گفت: به دشمنان و مستکبران اعلام می کنیم که  ایران اسلامی در اوج قدرت، عظمت و اقتدار است و تحریمهای ظالمانه هم با توکل بر خداوند قادر متعال با مدیریت انقلابی و داخلی حل خواهد شد.

در گفتگو با ائمه جمعه اهل سنت استان کرمان عنوان شد؛

ترور شهید فخری‌زاده بی ارتباط با سرسپردگان غرب و صهیونیسم نیست/ لزوم پاسخ متقابل مسئولان نظامی و امنیتی نسبت به این حادثه

به گزارش راه آرمان؛ روز گذشته محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان در منطقه آبسرد دماوند هدف ترور قرار گرفت و به کاروان شهدا پیوسته است. شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، یکی از پنج شخصیت ایرانی بود که در فهرست ۵۰۰ نفره افراد قوی جهان که نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر کرده بود قرار داشت.

ترور شهید فخری زاده بی ارتباط با سرسپردگان غرب و صهیونیسم نیست/ لزوم پاسخ متقابل مسئولان نظامی و امنیتی نسبت به این حادثه

مولوی عبیدالله شهیکی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان گفت: بار دیگر دشمنان اسلام و مسلمین و استکبارجهانی به سرکردگی آمریکا جهانخوار و صهیونیسم بین الملل تاب، توان و تحمل پیشرفت، ترقی و یکه تازی فرزندان این مرز و بوم را بر نتابیده و در کمال بزدلی و خباثت ماشین ترور و جنایت خود را به راه انداخته و اقدام به ترور یکی دیگر از فرزندان و سربازان عرصه علم و دانش کرد.

امام جمعه اهل سنت نگین کویر فهرج با بیان اینکه این عمل و اقدام بزدلانه دشمنان دل همه ما را به درد آورد و ما را به سوگوار فرزندی دیگر در جبهه جهاد و مقاومت کرد، ادامه داد: این ضایعه بزرگ و عظیم را به محضر رهبر فرزانه انقلاب،خانواده محترم آن شهید فرخنده،جامعه هسته ای کشور و همه دوست داران و رهروان آن شهید سعید تبریک و تسلیت عرض می کنم و از ذات باری تعالی علو درجات، رحمت و غفران واسعه الهی برای ایشان خواهانیم و برای بازماندگان نیز صبرجمیل از ذات اقدس الهی خواستاریم.

وی ابراز کرد: دشمنان نظام، اسلام و این مملکت بدانند که با چنین حرکات کور، بزدلانه و در پس پرده هیچگاه به اهداف شوم خود که از حرکت ایستادن قطار پیشرفت، ترقی و آبادانی این مرز و بوم است، نخواهند رسید.

مولوی شیهکی افزود: دشمنان بدانند با این اقدام عزم، اراده، توان و خون مضاعف در رگ و ریشه فرزندان و سربازان جان بر کف این سرزمین دمیده و تنیده خواهد شد و ما را به قله های سعادت و پیشرفت رهنمود می شویم و پرچم اسلام و مسلمین هیچگاه با ترور و به شهادت رساندن ما بر زمین نخواهد افتاد؛ بلکه راه و منش شهدای عزیزمان با جدیت، همت و تلاش مضاعف به پیش خواهد رفت و زهی خیال باطل که ما را متوقف ببینند.

امام جمعه اهل سنت نگین کویر فهرج تصریح کرد: اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه از دیر باز دشمنی پنهان و آشکاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته و دارند و هم اکنون با عادی سازی در روابط شان این نقشه و عمل خبیثانه آنان بر همگان هویدا و آشکار شد.

وی با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان عنوان کرد: ترور کردن دانشمند هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده بی ارتباط با نوکران و سرسپردگان غرب و صهیونیسم نیست و این اقدام جنایتکارانه پس از جلسات آنها در ریاض انجام شد که این مسئله نشان از شروع مجدد دشمنی آنها با نظام جمهوری اسلامی ایران و وارد شدن در فاز جدید حمله به کشورمان دارد.

مولوی شیهکی تأکید کرد: از مسئولان امنیتی و نظامی کشور درخواست داریم که ضمن حفاظت، جدیت و تلاش هر چه بیشتر از ذخایر گرانقدر علمی کشور، پاسخ و اقدام متقابل، کوبنده و سریع نسبت به تمام مسببان این قبیل اعمال جنایتکارانه و شنیع اقدام کنند تا بار دیگر هیچ گروه، کشور و یا فردی جرأت فکر کردن به انجام چنین اقداماتی نداشته باشد.

ترور دانشمندان هسته ای؛ موجب بیداری جوانان در عرصه علم و فناوری است/ خون شهید فخری زاده ایران را مستحکم خواهد کرد

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت ترور ناجوانمردانه دانشمند بزرگ و با افتخار هسته ای کشورمان محضر مقام معظم رهبری و ملت ایران اسلامی گفت: قطعا شهید محسن فخری زاده، فردی مهم و تأثیر گذار در راستای دفاع، ممانعت و مقابله با برنامه های دشمنان بودند به گونه ای که رژیم صهیونیستی برنامه ای برای ترور ایشان مد نظر قرار داده بود.

امام جمعه اهل سنت رمشک قلعه گنج با تأکید بر اینکه قطعا در این جنایت بسیار بزرگ و بی رحمانه دست اسرائیل، آمریکا و هم پیمانان آنها در منطقه در کار است، عنوان کرد: فرماندهان سپاه و رشید مردان اسلام و ایران عنوان کردند که انتقام خون این شهید گرانقدر را خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه خون مبارک و با برکت شهید فخری زاده هیچگاه ضایع نخواهد شد و این خون ایران را مستحکم تر می کند، ابراز کرد: رژیم صهیونیستی بداند که بنا به فرموده مقام معظم رهبری در آینده نزدیک نابود خواهد شد و علامت این مهم، همان جنایت هایی است که در منطقه و کشور توسط مزدوران این رژیم در حال انجام است.

مولوی چاهانی با اشاره به اینکه هر نظامی که اسلامی باشد و هر کشوری که در راستای تعالی پرچم اسلام قیام کند؛ قطعا دشمنانی در داخل و خارج خواهد داشت، اظهار کرد: ملت ایران همواره برای فدا کردن جان و مال خود برای آنکه نظام و پرچم اسلام سربلند بماند اعلام آمادگی دارند و ما مردم اهل سنت نیز از این حادثه دردناک بسیار متأثریم و از نظر معنوی برای نابودی رژیم صهیونیستی دعا می کنیم.

امام جمعه اهل سنت رمشک قلعه گنج افزود: اهل سنت در راستای حضور در میادین نبرد برای مقابله با اسرائیل، موساد، استکبار جهانی و ایادی آنان در میدان نبرد هر زمان که لازم باشد، ورود خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این ترورها باعث بیداری بیشتر جوانان ما در راستای علم و دانش خواهد شد؛ همچنان که ترور دانشمندان قبلی باعث توقف این چرخه بزرگ علمی نشد.

عالم اهل سنت هرمزگان:

با شهادت فرزندان این مرز و بوم، درخت انقلاب تنومندتر می‌شود

شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه بندرپل در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار کرد: بار دیگر جنود شیطان و ایادی استکبار که دست خود را از همه جا کوتاه دیده و توان رویارویی و مقابله با جوانان غیور این مرز و بوم را در خود ندیدند در اقدامی ننگین و بزدلانه به ترور روی آورده و دست خود را به خون پاک یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای کشورمان آغشته کردند به این خیال واهی که خواهند توانست مانع پیشرفت و پیشروی ملت ایران در عرصه‌های مختلف علمی شوند.

امام جمعه بندرپل عنوان کرد: دشمنان ایران اسلامی نمی‌دانند با شهادت فرزندان این مرز و بوم، درخت انقلاب تنومندتر و بیداری ملت های مظلوم جهان آبیاری خواهد شد و انقلاب اسلامی به جهان صادر و فرهنگ شهادت در روح و قلب آزاد اندیشان جهان به برکت خون های پاک این شهیدان نهادینه خواهد شد.

بازماندگان ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع دشمنان، شهادت محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را به محضر مقام معظم انقلاب (مدظله العالی)، جامعه دانشمندان هسته‌ای و وزارت دفاع، خانواده وی و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت و علو درجات برای این شهید بزرگوار و صبر جزیل برای بازماندگان را از محضر خداوند منان خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد: از ملت غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی می‌خواهم با سلاح علم و ایمان و اطاعت از رهبری مدظله‌العالی درسی فراموش‌نشدنی به استکبار جهانی و ایادیشان بدهند.

امام جمعه اهل سنت سرباز؛

صهیونیست‌ها منتظر انتقام سخت ما باشند/ترور شهید فخری‌زاده نشانه ترس استکبار از دانشمندان ماست

مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت سرباز در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با محکوم کردن ترور شهید شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، بیان کرد: این اقدام کور و ناجوانمردانه در ادامه اقدامات تروربستی رژیم صهیونیستی است، ترور دانشمندان هسته ایران خطی است که صهیونیست ها دنبال می کنند اما اینگونه اقدامات هیچ گاه نمیتواند مانع جوانان این مرز و بوم شود.

وی افزود: دانش هسته ای دیگر در کشورمان بومی شده و اگر یک تن از دانشمندانمان ترور شود صدها دانشمند جوان جای او را گرفته و نخواهند گذاشت استکبار جهانی به هدف شوم خود برسد.

این مدرس حوزه علمیه اهل سنت با گلایه از اقدامات ضعیف دولت در برابر استکبار، گفت: متاسفانه در سالهای اخیر دستگاه دیپلماسی کشور نتوانسته انچنان که باید از حقوق ملت دفاع کند، در حادثه اخیر نباید همچون گذشته عمل کرد، ترور یک مسئول دولتی توسط جاسوسان موساد باید در محاکم بین المللی پیگیری شده و نباید اجازه دهیم استکبار جهانی چنین جنایتی انجام داده و محاکمه نشود.

وی ادامه داد: ترور کور شهید فخری زاده در سالروز ترور شهید شهریاری توسط صهیونیست ها چیزی نیست که بتوان از آن ساده گذشت، دشمنان ملت ایران باید بدانند که بی تردید انتقام سختی از آنان گرفته خواهد شد.

رسولی زاده با تاکید بر اینکه تنها با نگاهی به اقدامات و جنایاتی که استکبار جهانی در طول انقلاب اسلامی ایران بر ضد ملت ایران انجام داده است به خوبی خواهیم فهمید که صحبت از مذاکرده با دشمنانی که درکنار عهدشکنی های گذشته دست به ترور دانشمندان و مسئولان کشور میزنند کاملا بیهوده و حتی خیانت به ملت ایران است.

وی با اشاره باتاکید بر اینکه ملت ایران هیچگاه دربرابر ترور ازپای نخواهند ایستاد، تصریح کرد: هر خون شهید موجب قوی شدن ملت ایران شده و بر اراده پولادین ما می افزاید، ترور این دانشمند گرانقدر نیز استکبار را رسوا کرده و موجب قدرت بیش از پیشمان خواهد شد.

عالم اهل سنت جنوب کشور:

ترور بزرگان علمی ما خوی تروریستی آمریکا و صهیونیست را بر همگان هویدا ساخت

شیخ علی ماهیگیر، عالم اهل سنت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن محکوم کردن ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع کشور گفت: آمریکا و صهیونیست جنایتکار بوده و هستند و ترور بزرگان علمی ما خوی تروریستی آنها را بر همگان هویدا ساخت.

محقق و اندیشمند اهل سنت هرمزگان با اشاره به اینکه آمریکا هیچ گاه قابل اعتماد نیست، عنوان کرد: مذاکره با آمریکا نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه هنگامی که پالس‌هایی به آمریکا داده می‌شود نتیجه اش ترور دانشمندان ما می‌شود.

ماهیگیر تصریح کرد: دولت‌مردان به جای اینکه به فکر مذاکره با آمریکا و هم‌پیمانش باشند با تکیه بر توان و تخصص داخلی می‌توانند ایران آباد را آبادتر سازند.

وی با اشاره به اینکه قطعا راه شهید فخری زاده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: خون شهدا هیچ‌گاه پایمال نخواهد شد و انتقام سخت در انتظار کسانی هست که در ترور این شهید بزرگوار دخل و تصرف داشته اند.

نویسنده و شاعر اهل سنت هرمزگان با تاکید بر اینکه شهید فخری زاده دانشمندی بودند که از جان خود برای پیشرفت علمی و پژوهشی کشور گذشتند، خاطر نشان کرد: خون شهدا قطعا درخت انقلاب را آبیاری خواهد کرد و رشد و بالندگی را به ارمغان خواهد آورد.

جامعه روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی  خواستار شدند؛

عاملان ترور دانشمند هسته‌ای به اشد مجازارت برسند

به گزارش عصر اترک در ادامه این بیانیه آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

انجام این اقدام تروریستی در ایران اسلامی بیانگر سرخوردگی استکبار جهانی و رژیم پلید اسرائیل در مقابل دانشمندان ایرانی است. چنین اقدامات تروریستی حیثیت و آبروی اسرائیل جنایتکار و دیگر مزدوران آنها را در مقابل ملل آزادیخواه جهان بر باد داد.

ترور، در همه ابعاد آن منفور و مورد انزجار ملت ها است و استفاده از آن به عنوان یک راهبرد علیه دانشمندان و نخبگان غیرنظامی، جنایتکارانه¬ و ناجوانمردانه است. از این رو، این اقدام ضدبشری نباید بدون مجازت بماند و بلکه باید توسط همه نهادهای بین المللی و سازمان های به اصطلاح حقوق بشری و ضدتروریستی در جهان محکوم شود.

 دشمنان و عاملان ترور دانشمندان ایرانی باید بدانند علم و دانش حقیقتی ترور نشدنی است و ادامه خط ترور علیه متفکران و دانشمندان هسته ای ایران از سوی مراکز جاسوسی و تروریست پرور غربی و صهیونیستی، هیچگونه خللی در صنعت هسته ای و دفاعی ملت ایران وارد نخواهد کرد و بلکه با شهادت دانشمندان متعهد و دلسوز انقلابی قدرت صنعت  هسته ای و دفاعی کشور شتاب بیشتری خواهد گرفت.

در پایان بیانیه مذکور آمده است: ما روحانیون اهل تسنن استان اعم از( مدیران مدارس علمیه، ائمه جمعه و جماعت مساجد و مدرسین حوزه های علمیه) مصیبت از دست رفتن چهره پر تلاش عرصه پژوهش و تحقیقات علمی کشور و دانشمند هسته ای را به محضر امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) تسلیت عرض نموده و از دستگاه های امنیتی و انتظامی کشور به ویژه وزارت اطلاعات و قوه قضاییه خواهانیم هرچه زودتر مسببین به شهادت رساندن برادر عزیزمان محسن فخری زاده را شناسایی و به اشد مجازات برسانند.

جامعه روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی


انتهای پیام/

نظر شما