شناسهٔ خبر: 44197264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

واکنش فعال دانشجویی درپی حمله تروریستی و شهادت دانشمند هسته‌ای

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اکنون آنچه اولویت دارد یک‌صدایی برای برخورد قاطع با عاملان ترور شهید فخری‌زاده است و این برخورد باید آنقدر محکم باشد تا دشمنان دیگر هوس چنین ماجراجویی‌ای را نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی مزروعی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، ضمن محکومیت ترور شهیدفخری زاده گفت: با توجه به این که نام شهید فخری زاده در سال ۲۰۱۸ در شوی انتخاباتی شخصا توسط نتانیاهو مورد اشاره قرار می گیرد فکر نمی کنیم کسی تردیدی در نقش اصلی رژیم صهیونیستی در ترور این دانشمند بزرگ داشته باشد.

وی ادامه داد: البته این اتفاق صرفا نمی تواند به رژیم صهیونستی معطوف شود و رفت آمدهای اخیر ریاض می تواند گواهی باشد برای نقش ائتلاف معروف عبری، عربی، غربی در ترور شهید فخری زاده.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: دشمن غربی وقتی نتوانست ذهنیت ملت ایران در مورد دانش هسته ای را تغییر دهد و وقتی دستیابی به این دانش همچون هر دانش دیگری در گفتمان مردم به حق طبیعی تبدیل شد، تصمیم بر این گرفت تا با ترور دانشمندان هسته‌ای دستیابی به فناوری های هسته ای را در نظر مردم پر هزینه جلوه دهد تا شاید میل مردمی به سمت کسب این علم را خاموش کند و این که در سالگرد شهادت شهید شهریاری یکی دیگر از دانشمندان هسته ای مان مورد هدف قرار بگیرد را می شود دقیقا در راستای چنین هدف احمقانه ای توجیه کرد.

مزروعی یادآور شد: شاید اگر همین دشمن آمار تغییر رشته های دانشجویان ایرانی به رشته فیزیک بعد از ترور شهید احمدی روشن را نیز در محاسباتش دخیل می کرد و می فهمید که راهبرد ترور و ارعاب در مورد ملت ایران جواب نمی دهد؛ دچار چنین اشتباهی نمی شد.

وی افزود: در چند ماه اخیر نوعی رفتار هیجانی در سیاست رژیم صهیونیستی را مشاهده می کنیم که امضای تعهدنامه با اعراب نیز می تواند مصداق دیگری از این نوع رفتارها باشد. چرا که علنی کردن روابط با دولت های عربی به مرور باعث شکل گیری جنبش های ضد صهیونیستی و ضد دولت های مستقر در همان کشور ها خواهد شد که در دراز مدت می تواند هم پیمانان عربی اسرائیل را با مشکلات داخلی جدی رو به رو کند. با طی چنین روندی و تکرار چنین رفتارهای هیجانی قطعا نابودی اسرائیل چیز دور از ذهنی نخواهد بود.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: با طی چنین روندی و تکرار چنین رفتارهای هیجانی قطعا نابودی اسرائیل چیز دور از ذهنی نخواهد بود. رهبر انقلاب نیز در پیامی به مناسبت روز قدس مجددا به نابودی این رژیم اشاره کردند و فرمودند: اسرائیل جان سالم به در نخواهد برد و نابود خواهد شد.

مزروعی یادآور شد: مطابق تجربه های گذشته مثل توقیف نفتکش انگلیسی، هر بار جمهوری اسلامی در مقابل اقدامات خصمانه واکنش متقابل نشان داده است توانسته دشمن را مرعوب خود کند و نتیجه آن می شود سفر هزاران مایلی نفتکش های ایران به ونزوئلا بدون هیچ مزاحمی. این بار هم اگر این اقدام با واکنش مناسب و سریع مواجه شود قطعا موضع مقاومت را قوی تر از گذشته و دشمن را متوجه اشتباه خود خواهد کرد.

وی گفت: اما این که چطور دشمن غربی به این نتیجه می رسد که ترور دانشمند هسته ای هزینه ای برایش ندارد و یا هزینه چندانی ندارد که با این نتیجه گیری غلط دست به چنین اقدام نابخرادنه ای می زند نکته ای نیست که بشود از آن غافل شد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: شاید زمزمه های مذاکره با غرب بعد از ترور سردار سلیمانی که گاه و بی گاه از برخی جناح های سیاسی و مسئولین کشوری به گوش می رسد را بشود مهم ترین عاملی تلقی کرد که به لحاظ روانی دشمن را در فضایی قرار داده که گمان کند ایران تحت فشار اقتصادی نسبت به حملات این چنینی کوتاه می آید و همین جو کاذب عاملی شده تا در برآورد هزینه چنین عمل خصمانه ای دچار اشتباه شود.

وی گفت: ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که رسمیت بخشیدن به حضور بازرسان آژانس نیز مصداق قصور و بی توجهی به امنیت دانشمندان است. بهایی که عده ای حاضر شدند آن را برای فراهم کردم مقدمه مذاکره با غرب بپردازند و امروز اگر باز هم بخواهند صحبت از مذاکره بکنند و یا مقدمه آن را فراهم بکنند وقاحت را به حد اعلای خود رسانده اند. اتفاقی که به طور نامحسوس در حال رخدادن است و در نوع تیترهای برخی رسانه های وابسته به جریانات سیاسی می توان آن را به روشنی احساس کرد.

مزروعی تصریح کرد: امروز باید  از افرادی که راه حل مشکلات اقتصادی را در مذاکره با غرب جست و جو می کنند و از مواضع سیاست زده شان هم کوتاه نمی آیند، گله مند باشیم. با وجود این که تاوان سیاست های اشتباه را با خون بزرگانمان دادن اصلا چیزی کمی نیست که به سادگی بشود از آن گذشت. اما این را هم باید مورد توجه قرار داد که در فضای کنونی نباید  درگیر تصمیمات احساساتی و جبهه بندی سیاسی در کشور باشیم.

وی در پایان ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت شهید فخری زاده اظهار داشت: در حال حاضر آنچه اولویت دارد یک صدایی در جهت برخورد قاطع با عاملان داخلی و خارجی این جنایت است و این برخورد باید آنقدر کار شده و محکم باشد تا هزینه ای را به دشمنانمان وارد کند که با وجود همه حماقتشان میزان خسارت آن را درک کنند و دیگر هوس چنین ماجراجویی را نکنند.

نظر شما