شناسهٔ خبر: 44196056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پیشرفت ۲۰ درصدی طرح آب رسانی به آبیک / آب شهر آبیک اصلا قابل خوردن نیست

رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین گفت: طرح آب رسانی به آبیک از سد طالقان هم اکنون حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با کندی و تاخیر در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، داراب بیرنوندی با اعلام این خبر گفت: طرح انتقال آب به شهر آبیک با مشکلات و معضلات زیادی مواجه است که شاید مهمترین آن کمبود اعتبار برای اجرا باشد.

او افزود: هم اکنون سختی آب شهر آبیک، حدود هزار و 500 میلی گرم بر لیتر کربنات کلسیم است یعنی در رنج قابل شرب و غیرقابل شرب قرار دارد و تلاش می‌کنیم قول‌های داده شده برای آبرسانی به شهر آبیک را برآورده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهار کرد: هم اینک از 17 کیلومتر خط انتقال این طرح، پنج یا 6 کیلومتر کار شده است که اگر این روال ادامه یابد مطمئنا تا تابستان سال آینده پروژه آبرسانی تکمیل نخواهد شد.

او تصریح کرد: امیدواریم با حمایت سازمان برنامه و بودجه و استانداری قزوین شاهد تسریع در اجرای این طرح باشیم تا به توقعات ایجاد شده در این زمینه پاسخ دهیم.

بیرنوندی افزود: ما بعد از تکمیل خط انتقال باید تصفیه خانه اضطراری را احداث و تکمیل کنیم ولی تاکنون حدود پنج کیلومتر لوله هزار و 400 و هزار و 600 انجام شده که در اصل کاری انجام نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آبیک نیز در این خصوص گفت: تاکنون 2 با به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از این طرح بازدید کرده‌ایم و طبق اظهارت پیمانکار، این طرح، حداکثر 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غلامرضا اخلاقی افزود: تقریبا یه گروه سه تا چهارنفره در محل طرح مشغول به کار هستند و اجرای طرح را مشروط به تامین اعتبارات کرده‌اند.

او اظهار کرد: از این طرح، تاکنون حدود پنج کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته که متاسفانه آن هم به صورت کامل انجام نشده است و خواهش می‌کنیم با توجه به اینکه درخواست مردم و نمایندگان استان است مساعدت ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

اخلاقی افزود: شهر آبیک 100 هزار نفر جمعیت دارد و آب آن، هم اکنون اصلا قابل خوردن نیست و باید فکر ویژه‌ای برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

 

نظر شما