شناسهٔ خبر: 44192125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

الحاق ۳ دستاورد به نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امسال ۳ دستاورد (ناوشکن دنا، ناو موشک انداز زره، ناو بندری) به نیروی دریایی ملحق می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
خانزادی با حضور در برنامه چاپ اول شبکه خبر افزود: دریا یکی از نقاط بسیار مهم برای امنیت و اقتصاد کشور است و یکی از خط قرمز‌های ماست.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه کرونا بخشی از زندگی، تلاش و فعالیت شده است، گفت: به شدت مهار شدنی است به شرطی که پروتکل ها رعایت شود.
 
خانزادی در جواب به این سوال که اهمیت نیروی دریایی یک کشور به چیست، افزود: در مجموع کشورهای دنیا، 44 کشور در خشکی محصور و الباقی کشورهای دنیا عمدتا با ساحل و دریا سرو کار و تعدادی  نیز به صورت مستقیم از جمله ایران که بدون واسطه از طریق سواحل مکران به اقیانوس هند و همه دریاهای آزاد جهان وصل می شود.
 
<div id="video-display-embed-code_332995" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/805124/332995?width=400&height=300"></script></div>
 
الحاق ناوشکن" دنا" به یگان‌های نداجا در اواخر آذر 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر گفت: ناوء موشک‌انداز «زره» هم ، در هفته پیش رو به نیروی دریایی ملحق می شود.
 
امیردریادار خانزادی افزود: ناو موشک‌انداز «زره» از شناورهای بسیار پرقدرت ، سریع و با قابلیت مانور بالا و مجهز به موشک و توپخانه اتوماتیک پیشرفته است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه همه اجزای این شناور، در کارخانجات منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تولید شده، افزود: ناو موشک‌انداز "زره" از مجموعه شناورهای کلاس «پیکان» است.
 
امیردریادار خانزادی ادامه داد: شناور بعدی که به یگان‌های نداجا ملحق خواهد شد، ناوبندرِ خلیج فارس است.
 
این شناور ، در حال تغییر کاربری به یک شناور نظامی است که قابلیت حمل پنج فروند بالگرد را خواهد داشت.
 
امیر دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری گفت: هر آنچه که در دریا برای برقرار کردن امنیت، بازدارندگی و حتی ظرفیت تهاجمی کشور موردنیاز بوده به صورت بومی تولید شده است.
 
<div id="video-display-embed-code_333046" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/805124/333046?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما