شناسهٔ خبر: 44189819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خبر در حال بروزرسانی/

پیام تسلیت مسئولان خراسان جنوبی در پی ترور شهید "فخری زاده"

زهرا حمیدی

مسئولان خراسان جنوبی، در پیام‌هایی جداگانه شهادت دانشمند هسته‌ای "دکتر محسن فخری زاده" را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، متن پیام حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی در پی شهادت دانشمند هسته‌ای "دکتر محسن فخری زاده"  بدین شرح است:

به نام خدا

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

دست جنایتکار تروریستها، بار دیگر ضایعه‌ای اسف بار آفرید تا به پشتوانه‌های علمی کشور، خسارتی جبران ناپذیر وارد کند و مانع پیشرفت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی شود، غافل از این که همت دانشمندان و دانش پژوهان کشور، این اهداف شوم را ناکام خواهد گذاشت و خون پاک شهیدان عزیز میهن، درخت تناور انقلاب شکوهمند ایران اسلامی را بیش از پیش آبیاری خواهد کرد.

اینجانب شهادت دانشمند مرحوم دکتر "محسن فخری زاده" را به محضر مقام معظم انقلاب(مدظله العالی)، خانواده محترم ایشان و ملت شهید پرور ایران اسلامی به ویژه هم استانی‌های عزیز تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ایزد منان، علو درجات را برای این شهید بزرگوار و صبر جزیل را برای بازماندگان آن مرحوم مسئلت دارم.

حجت‌الاسلام سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در پی شهادت دانشمند هسته‌ای "دکتر محسن فخری زاده"  پیامی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل اللّه امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»

شهادت مظلومانه دانشمند برجسته هسته‌ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع شهید محسن فخری‌زاده، اندوه دیگری بر دل مردم شریف ایران اسلامی و دوستداران علم و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی نهاد.

این ترور بزدلانه که عاملان و طراحانش شبکه‌ی تروریزم بین‌الملل دولتی اعم از صهیونیزم و آمریکای جنایتکار است، نشانه‌های به بن‌بست رسیدنِ استکبار جهانی، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشرونده‌ ایران اسلامی است.

دستاوردها و پیشرفت‌های حوزه‌های علمی، دفاعی، موشکی و هسته‌ای کشور ثمره وجود انسان‌های مخلص و فداکاری از جنس سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز و شهید فخری زاده‌ها می‌باشد. یقینا انتقام خون شهید عزیزمان محسن فخری زاده و دیگر شهدای ترور گرفته خواهد شد.

اینجانب شهادت این عزیز را به حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده‌ی آن عزیز سفرکرده و به جامعه‌ علمی و هسته‌ای کشور و به عموم مردم شریف ایران، تبریک و تسلیت می‌گویم و برای آنان صبر و سکینه‌ الهی و برای شهید عزیزمان علو درجات اخروی از خداوند متعال مسألت میکنم و یاد شهیدان هسته‌ای کشورمان علیمحمدی، شهریاری، رضائی‌نژاد و احمدی روشن رحمه اللّه علیهم را گرامی می‌دارم.

در پیام تسلیت حسین خسروی، نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز آمده است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

«منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

خبر شهادت مجاهد عرصه جهاد علمی و خودکفایی، دکتر محسن فخری‌زاده رضوان الله علیه، سخت و جانکاه است. آنچه که امروز رخ داد، برگ دیگری از اسناد جنایت تروریسم دولتی است که رژیم صهیونیستی با افتخار خودش را پرچم‌دار آن می‌داند.

ترور این دانشمند بزرگ نقشه دشمنان مردم ایران در جلوگیری از پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را برملا ساخت و بار دیگر ثابت کرد که خونخواران صهیونیست و جنگ‌طلبان آمریکایی در مسیر ضربه زدن به پیشرفت کشور عزیزمان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

جوانان دانشمندی که درمسیر، فخری‌زاده‌ها، علیمحمدی‌ها، رضایی‌نژادها، احمدی‌روشن‌ها و شهریاری‌ها در عرصه علم و دانش در حال فعالیت هستند، نخواهند گذاشت تا عَلم عِلم و دانش بر زمین بماند و به اذن الهی، این پرچم را بر قله افتخار نصب خواهند کرد.

اینجانب ضمن تسلیت این حادثه به مقام معظم رهبری،‌ جامعه علمی کشور، همکاران، خانواده این شهید گرانقدر و مردم متدین ایران اسلامی و طلب صبر و شکیبایی برای خانواده این شهید عالی مقام، از خداوند متعال برای روح بلند ایشان علودرجات را مسالت می‌کنم.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز در پی شهادت دانشمند هسته‌ای "دکتر محسن فخری زاده"  در توییتی نوشت: وقتی جنایتکاران ضربه زدن به کشور را با ترور دانشمندان دنبال می‌کنند، اطمینان می‌یابیم مسیر درستی را می‌پیماییم.

وی با بیان اینکه بی اثر کردن تحریم‌ها، با حرکت جهادی و همت جوانان مومن و متخصص محقق خواهد شد، افزود: نباید به سیب و گلابی‌های مذاکره دلخوش کرد.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه نیز در پی شهادت دانشمند هسته‌ای "دکتر محسن فخری زاده"  پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد:

ایشان را بارها در جلسات و پیگیری‌های متعدد زیارت کرده بودم، مرور آن لحظه‌ها در ذهنم باعث شده است بیشتر اشک در چشم و بغض در گلو خویش داشته باشم، قطعاً ایران اسلامی از این مصیبت عظمی جامه عزا بر تن نموده و با نفرت خویش از رژیم منحوس صهیونیستی که لکه‌ای ننگین بر عالم هستی است؛ بیش از پیش به مبارزه و از بین بردن آن خواهد اندیشید و در این راه حرکت خواهد کرد

آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی بدانند که این خباثت‌های آنان ما را زنده تر و مصمم تر خواهد کرد و بر پافشاری ما بر آرمان های انقلاب، دست یافتن به فناوری‌های هسته‌ای، موشکی و دفاعی، و بر نفرت و پافشاری ما بر پاک کردن این لکه نجس (رژیم صهیونیستی) بیشتر خواهد کرد.

اینجانب این شهادت را برای انقلاب که خون‌های بسیاری از شهدا را در رگ‌های خویش در جریان دارد مبارک می‌دانم، لیکن با چشمانی اشک بار و دلی آکنده از غم و اندوه از دست دادن شخصیتی که نمونه‌ای از سردار سلیمانی در علم و فناوری بود را به رهبر عزیزمان، مردم شریف ایران و دانشمندان جهان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن شهید، همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، برای خانواده ایشان صبر و اجری علوی مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در پی شهادت دانشمند هسته‌ای "دکتر محسن فخری زاده" نیز بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تنها موانع رشد و توسعه صنعت هسته‌ای در کشور خوش خیالی و اعتماد به دشمن است.

تروریسم دولتی امریکا و صهیونیست بدانند اقدامات ناجوانمردانه آنها، تنها عزم دانشمندان جوان ما در ادامه راه را بیشتر می‌کند.
همه روی یکسر بجنگ آوریم
جهان بر بداندیش تنگ آوریم

اینجانب شهادت دکتر محسن فخری زاده دانشمند بزرگ هسته ای کشورمان را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و خانواده آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در پی ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«بســم الله الـرحـمن الـرحیـم»

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

پدیده خارق العاده انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی تا به امروز در طول حیات بیش از چهل ساله خود  افتخار دارد، آن چنان آسایش را  از چشمان مستکبران و زورمداران عالم ربوده و دستان طمع ورزانه و زیاده خواهانه آنان را از منابع و نفوس مسلمین و آزادگان و دیگر کشورهای آزاده کوتاه نموده و آن چنان بزرگ مردانی را در مکتب قرآن کریم و پیر جماران پرورش داده،که دشمنان زبون را به استیصال بکشاند.

این بار دستان جنایتکارانه مستکبران که تا مرفق غرق در خون انسان‌های بی گناه است، از آستین دجالان روباه صفت تحت سلطه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل بیرون آمده  و یکی از همین مردان بزرگ تربیت یافتۀ مکتب انقلاب اسلامی و از دانشمندان پیشرو در صنعت دفاعی را از ملت ایران گرفت.

ترور ناجوانمردانه "دکتر محسن فخری زاده"، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که از دانشمندان برجسته و پیشتازان علمی  و صنعتی کشور محسوب می‌شد، بار دیگر دشمنی بدخواهان این ملت و دشمنان عنود وحسود پیشرفت کشور را آشکار کرد که برای دستیابی به اهداف پلید خود، از هیچ اقدامی، حتی ترور وحشیانه و به شهادت رساندن دانشمندان علمی دریغ نمی‌کنند.

این ترور خباثت آلود نشان از عمق ترس و استیصال دشمنان مرعوب و سرسپردگان داخلی و خارجی از پیشرفت های چشمگیر کشور در صنایع نوین و دست یابی به مدارج بالای علمی و فناوری و نشان از اوج حقد و حقارت آمریکا و اسرائیل و اذنابش از سیلی دانشمندان نخبه و فرزندان برومند این مرز و بوم است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ضمن تسلیت این ضایعه تأسف بار و تبریک این شهادت بزرگ و مجاهدانه به مقام معظم رهبری «مد ظله العالی»، جامعۀ بزرگ علمی، همسنگران و خانوادۀ معزز شهید دکتر محسن فخری زاده، طلب علو درجات برای ایشان از درگاه ایزد متعال، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرده و اعلام می‌دارد؛ که دشمنان انقلاب اسلامی با این گونه اقدامات وقیحانه و ترورهای ناجوانمردانه نمی‌توانند جلوی حرکت‌ها و پیشرفت‌های سریع و درخشان ملت بزرگ و شهید پرور ایران را گرفته، بلکه موجب تسریع در روند جهاد علمی و صنعتی بیشتر ایران شده و تمامی آمران، مسببان و عاملان این جنایت بزرگ، بایستی تاوان سخت و سنگین آن را به بزرگی جنایتی که کردند، بپردازند.

انتهای پیام

نظر شما