شناسهٔ خبر: 44182951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

یکی از محافظان مجروح شده است

محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و موشکی ایران ترور شد/فیلم و عکس

باشگاه خبرنگاران جوان

محسن فخری‌زاده از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی ایران، عصر امروز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت. یک منبع آگاه خبر ترور محسن فخری‌زاده را تایید کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه ضمن تایید خبر ترور محسن فخری‌زاده اظهار کرد: محسن فخری‌زاده صبح امروز در آب‌سرد ترور شده و به شهادت رسیده است. خانواده این شهیده نیز مجروح شده‌اند. شهید محسن فخری زاده مسئول نهاد سپند (فناوری‌های نوین دفاعی) بوده است.

گفتنی است، برخی منابع خبری اعلام کردند ساعاتی قبل یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند ترور شد. به گفته این منابع متاسفانه تلاش‌ها برای احیای این شخص به نتیجه نرسیده و این دانشمند به شهادت رسیده است.

تعداد بازدید : 7687
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_511138" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/682681/511138?width=700&height=300"></script></div>
 
تعداد بازدید : 6268
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_511141" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/682681/511141?width=700&height=300"></script></div>
فیلمی از انتقال شهید فخری‌زاده به بیمارستان

این رسانه‌ها همچنین اعلام کرده بودند که دانشمند به شهادت رسیده محسن فخری‌زاده است که یکی از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است.

ساعتی قبل صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد. شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است.

بنا بر این گزارش، سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده‌اند.

مشاهدات خبرنگار دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را تأیید می‌کند.

منابع امنیتی نیز ترور فخری‌زاده را تایید کردند.

لازم به ذکر است اوایل سال 1397، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است.

در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

این وبگاه اذعان کرده بود تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است.

مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند که فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت.

نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی 2 سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

فخری‌زاده هم‌اکنون در اتاق عمل است

«محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای کشورمان پس از واقعه ترور بعد از ظهر امروز به بیمارستان منتقل شده و هم‌اکنون در اتاق عمل است.

تلاش پزشکان برای مداوای این دانشمند و یکی از همراهانشان هنوز ادامه دارد.

ترور دانشمند ایرانی بنا به اظهارات چند تن از شاهدان

شبکه خبر به نقل از چند تن از حاضران در محل ترور دانشمند ایرانی نوشت: ساعتی قبل از غروب، صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شنیده شد و بلافاصله صدای رگبار شلیک به گوش رسید.  یک خودرو هدف این حمله بود. سه یا چهار تن در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده‎اند.

توضیحات پلیس تهران

در پی وقوع یک حادثه تروریستی در آبسرد دماوند پلیس در منطقه حاضر و کنترل امنیتی اوضاع را با هماهنگی سایر دستگاه های امنیتی بر عهده گرفت.

حوالی ساعت ۱۵:۲۰ امروز جمعه هفتم آذرماه وقوع حادثه ای تروریستی به مرکز فوریت های پلیس اعلام شد و موقعیت ترور تحت پوشش کامل امنیتی نیروی انتظامی قرار گرفت.

به گزارش پلیس تهران بزرگ، به گفته حاضران در محل حادثه، یک خودرو نیسان کاملا تخریب و منفجر شده و خودرو دنا مربوط به شخصیت‌های هدف ترور نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر تعداد شهدا و جزئیات آن در حال حاضر در اختیار نیست.

بر اساس اعلام پلیس تهران بزرگ، سردار «کیومرث عزیزی» فرمانده انتظامی شرق استان تهران نیز در محل حادثه واقع در خیابان اصلی آبسرد در حال بررسی جزئیات حادثه است و به گفته وی با همکاری سایر دستگاه های امنیتی و قضائی اوضاع امنیتی منطقه تحت کنترل بوده و اقدامات و بررسی های لازم در این خصوص در حال انجام است.

متأسفانه در این حادثه یک نفر به شهادت رسید.

پلیس اعلام کرد: اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

دانشمند کشورمان به شهادت رسید

وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‎ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آخرین وضعیت همراهان دانشمند ایرانی در بیمارستان

مشاور وزیر بهداشت گفت: در پی حادثه ترور شهید محسن فخری‌زاده، ‏یکی از محافظان مجروح شده است و هم اکنون در بیمارستان تحت درمان قرار دارد. ‏حال دیگر همراهان خوب است و جراحات جدی در کار نیست.

چگونگی ترور محسن فخری‌زاده

گفته می‌شود وی در مسیر بازگشت از شمال کشور، نیسانی جلوی ماشین‌شان را می‌گیرد، بلافاصله نیسان پر از مواد منفجره منفجر می‌شود. سپس گروهی دیگر می‌آیند و ماشین را گلوله‌باران می‌کنند.

متأسفانه ایشان با چهار گلوله‌ به شهادت می رسند.

تعداد بازدید : 1804
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_511180" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/682681/511180?width=400&height=300"></script></div>

منبع: فارس، باشگاه خبرنگاران، تسنیم، ایسنا و دانشجو

نظر شما