شناسهٔ خبر: 44170795 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

عدم شفافیت‌ها منجر به بروز فسادهای مختلف شده است

فارس

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شفافیت آرا سرمایه اجتماعی را ارتقا می‌دهد و کمترین پاسخ نمایندگان به مطالبه مردم است گفت: مردم با شفافیت آرا تکلیف خود را با نماینده می‌دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: شفافیت در آراء و به ویژه شفافیت در مسائل اقتصادی، اجتماعی، تجاری و مالی مدیران و مسئولان و نمایندگان مجلس از ضروریات  جامعه فعلی ماست. 

بیشتر بخوانید:

گام مهم مجلس برای شفاف‌سازی منابع ملت

وی با بیان اینکه با طرح شفافیت آرا موافق هستم و باید هر چه سریع تر در مجلس به تصویب برسد، افزود: تنها استثنای عدم شفافیت در کشور، مربوط به مسائل نظامی، دفاعی و امنیتی است، چرا  که می‌تواند منجر به سوءاستفاده معاندین و دشمنان شده و قدرت بازدارندگی، دفاعی و استراتژیکی ما را از بین ببرد که مقام معظم رهبری هم در این‌باره تذکر داده‌اند. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: شفافیت آرا منجر به افزایش اعتماد مردم شده و سرمایه اجتماعی کشور را بالا می‌برد ضمن اینکه مردم هم با شفافیت آرا تکلیف خود را با نمایندگان مجلس می‌دانند. 

بیشتر بخوانید:

ارتقای شفافیت اوراق بهادار مستلزم چیست؟

وی گفت: شفافیت آرا به صلاح عموم جامعه است و باید همه مدیران و مسئولان و عملکردشان در اتاق شیشه‌ای قرار گیرد. این در حالی است که چند سالی است این مطالبه به حق مردم درباره شفافیت حداکثری جدی‌تر شده است و مجلس یازدهم می‌تواند در چند هفته آینده این مطالبه را تحقق عملی ببخشد. 

نماینده اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: ای کاش در روزی که شفافیت آرا در صحن علنی مجلس و روزهای آینده بررسی می‌شود شفافیت حداکثری را عملیاتی کرده و از همان جلسه شفافیت آرا را اجرایی کنیم. 

وی گفت: اگر موکلان بدانند که وکلای آنان در مجلس چه می‌کنند هم برای نماینده خوب است و هم برای مجلس. البته باید به سمتی حرکت کنیم که شفافیت را به دیگر قوا و امورات کشور تسری دهیم ضمن اینکه برخی از تاریکی‌ها و عدم شفافیت‌ها منجر به بروز فسادهای مختلف شده که بایستی سریع‌تر نورافکن را بر نقاط تاریک تابانده و بدی‌ها را کاهش دهیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تصریح کرد: شفافیت آرا منجر به مسئولیت‌پذیری بیشتر نمایندگان در قبال مردم شده و اتفاقا کمترین کاری است که مجلس یازدهم باید برای پیگیری حقوق مردم انجام دهد.

نظر شما